Hezký podvečer!
Děkuji vám všem za snahu o diskuzi, doufal jsem v to.
Situace: Panasonic TX-L32V10E (2 roky) s integrovaným DVB-S, full HD (neumí ale zpětný ARC, zvuk je proto propojen po optice PCM, v čemž jsou oba přístroje kompatibilní), obrazové propojení s Pionýrem po HDMI (high speed).
Pioneer má funkci aut. nast. dom. kina pomocí mikrofonu z příslušenství (to pravděpodobně znáte). S tímto nastavením jsem byl okamžitě nespokojen, zezadu nebylo slyšet prakticky NIC. Proto jsem nastavoval poslech ručně, relativně dost jsem přidával oběma surroundům, nelíbil se mi ani pravo-levý poměr vepředu a samozřejmě jsem dbal o předozadní nastavení podle mého gusta asi tak, jak bych se asi mohl cítit zvukově např. na rušné ulici. Několik málo testů s tímto nastavením jsem prováděl jen během posledních 2 měsíců - pionýr je doma od předvánoc.
POTOM JSEM SI JEDNOHO DNE CHTĚL VYCHUTNAT TEN POPISOVANÝ FILM.
Je tedy pravdou, že jsem si mohl konečně doma vychutnat ukrutné a čisté basy, ikdyž ne moc nahlas, bydlíme v paneláku. Ovšem basátor se opravdu snaží, nelze to absolutně srovnávat s těmi plastovými plochými repráčky v placatý TV.
ALE! To si mám jako myslet, že veškeré zvukové efekty jsou drahé a tvůrce filmu tudíž ucpe zadní kanály pouze filmovou hudbou? Nebo zvuk podělali při dabování? Domníval jsem se, že centrální kanál určený pro dialogy se dá během dabingu upravovat tak, aniž by došlo k totální degradaci zadních efektů. Nebo jsem zase naletěl na reklamu, že zvuk DD má prý 4 (případně 5) plnohodnotných kanálů? Proč tedy mají téměř v každém slušnějším domácím kině i zadní kanály 100W/kanál, když z nich slyším pouze jednowattové šeptání nebo "zbytky" hudby kapánek fázově posunuté oproti předním kanálům, aby to nevypadalo, že vzadu se hraje přesně to, co vepředu?
KDE PROSÍM VÁS DĚLÁM CHYBU? Klidně se nechám poučit a snesu jakoukoliv kritiku. Ale rád bych s vaší pomocí eliminoval své chyby a dobral se konečně ke kvalitnímu slibovanému filmovému prostorovému zvuku.
Hezký den!
NespoKojenec