Žádnej ořez není rozumnej, je to prasárna, za kterou by se mělo věšet. Jednou to někdo natočil v daným formátu, tak to má takto i zůstat a ne měnit celý dílo tím, že se tam vypustí části obrazu, který sice možná někomu přijdou nepodstatný, ale jinýmu zase důležitý. Navíc jak se obraz jednou zku*ví, tak už ho nikdo (myšleno divák) zpátky nedá. Zatímco naopak (když někomu vadí černý pruhy), tak si to může dle libosti ořezat v nastavení TV nebo STB.
Bohužel vysvětlení problému je mnohdy v tom, že televizní stanice z pohodlnosti (a samozřejmě kvůli úspoře peněz) radši vytáhnou historickou kopii na Betacamu a odvysílají ji, než aby investovali do nákupu (a mnohdy nutnýho zrestaurování) původního díla.
Neomluvitelný ovšem je, že se ořezávání děje i u relativně nových filmů, kde má nějakej kretén v TV pocit, že film musí vyplňovat celou plochu na starým Rubínovi, a tak vezme třeba (dneska vysílanýho) Shreka a udělá z něho humus ve 4/3, byť původní širokoúhlá verze je k mání naprosto všude a nelze se teda vymlouvat na to, že by se muselo nějak výrazně investovat.
Novinkou je pak ořez z 2,35:1 na 1,78:1 - to se zase vychází vstříct majitelům televizorů 16/9, aby je náhodou nerušily černý pásy nahoře a dole. Ovšem opět to směřuje jenom k tomu, že až časem budou televizory 21/9, tak se na nich budou sledovat zmršeniny (byť ne tak drastický jako při ořezu z 2,35:1 na 1,33:1), protože se tyto kopie nebudou chtít nikomu nahrazovat původní verzí. Jediný východisko je ten ořez zakázat. A když to nejde, tak aspoň ten humus v TV nesledovat.