reklama

reklama

Autor Téma: Jak vytrhnout velrybě stoličku - srovnání starého a nového přepisu  (Přečteno 17585 krát)

blueflash .

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 904
    • ICQ komunikátor - 299934152
    • Zobrazit profil
    • Můj YouTube kanál:
    • E-mail

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0

reklama



Malata1 Jak

  • Závislák
  • ****
  • Příspěvků: 463
    • Zobrazit profil
Jakým nástrojem se dají dvě videa vedle sebe?


blueflash .

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 904
    • ICQ komunikátor - 299934152
    • Zobrazit profil
    • Můj YouTube kanál:
    • E-mail
Jakým nástrojem se dají dvě videa vedle sebe?

Osobně to dělám v Corel Video Studio, ale tohoto bude schopný i jiný program tohoto ražení (Pinnacle, Vegas...)


PIT0MEC

  • Závislák
  • ****
  • Příspěvků: 388
    • Zobrazit profil
http://www.youtube.com/watch?v=yyuo5fpgth4

Není co dodat...  :)
Dodat se dá určitě to, že by ČT měla spíš začít digitalizovat filmy točený v kinoformátech a konečně se tak zbavit těch hnusů 4/3 Pan&Scan. A to co je 4/3 už na filmovým pásu může klidně počkat. Ukázkou dobře odvedené práce je třeba film Smrt v sedle, jak se už kdysi řešilo: http://forum.digizone.cz/index.php?topic=613.0


blueflash .

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 904
    • ICQ komunikátor - 299934152
    • Zobrazit profil
    • Můj YouTube kanál:
    • E-mail
A můžete mi sdělit nějaký čs. wide filmy, co jsou vysílaný 4:3 pan scan?

Jinak preferovat filmy jen kvůli tomu, že jsou wide mi přijde jako nesmysl. Rozhodovat byla měla umělecká kvalita a především divácká oblíbenost. Byť je tedy pravda, že divácky úspěšný film nižší umělecké kvality bude často oblíben u méně náročných diváků, kterým na vysoké kvalitě obrazu zase tak záležet nebude.
« Poslední změna: 25. 12. 2011, 20:54:52 od blueflash . »

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0


Jaroslav Novák

  • Závislák
  • ****
  • Příspěvků: 453
    • ICQ komunikátor - 244743884
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Dobrá práce takovéhle srovnání, jen jste měl připsat, že HD verze je pořízena na muxu 4 o2.  Tenkrát jsme tady porovnávali myslím zimní OH - o2 mux CT HD a DVB-S CT HD ruzné stanice a byl tam vždy rozdíl, takže je tam určitě rozdíl i v řetězci.
« Poslední změna: 25. 12. 2011, 23:06:12 od Jaroslav Novák »
Lokalita - Podřipsko (Roudnice nad Labem)
Dvb-s: Skylink, 13.0 - 19.2 - 23.5 Fuba DAA 110, LNB Inverto BlackUltra.
Dvb-t: Ještěd(mux1,2.3), Černá Studnice(mux4), Klínovec(mux1,2,4,7), Buková Hora(mux1,2,3)
IPtv: Místní poskytovatel
OTT: Digi2go, Skylink


Mirek Žmolík

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 6
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Je to skvělé, že se můžem podívat na film v dobré kvalitě a někdy konečně i v původním formátu. Ale i tak si neumím pomoct - zkrátka přes to všechno mě na tom obrazu ten prach a nějaké ty menší vady negativu chybí. I když asi většina mě zapravdu nedá ono i ten prach a škrábance v obrazu dělají film filmem. Snad i proto si ( pokud to finance dovolí) stále něco natočím na film.


Ma Te S

  • Stálý člen
  • ***
  • Příspěvků: 194
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Za chvíli beží na Jedničce film Císařův pekař (můj oblíbený) a v EPG je v popisu pořadu uvedeno:...poprvé ve zrestaurované verzi a ve vysokém rozlišení tak se těším  :)


PIT0MEC

  • Závislák
  • ****
  • Příspěvků: 388
    • Zobrazit profil
A můžete mi sdělit nějaký čs. wide filmy, co jsou vysílaný 4:3 pan scan?

Jinak preferovat filmy jen kvůli tomu, že jsou wide mi přijde jako nesmysl. Rozhodovat byla měla umělecká kvalita a především divácká oblíbenost. Byť je tedy pravda, že divácky úspěšný film nižší umělecké kvality bude často oblíben u méně náročných diváků, kterým na vysoké kvalitě obrazu zase tak záležet nebude.
Skoro všechny filmy jsou v našich televizích vysílaný v nějakým ořezu, prakticky v původní podobě se to najde akorát na stanici MGM a občas světlá vyjímka je ČT. Nedávno kdesi běžel film Alibi na vodě a hned po úvodních titulcích lup, černý pruhy nahoře a dole se ztenčily, zmizela část obrazu vlevo a vpravo a... okamžitě jsem to přepnul jinam, protože na sra*ky se dívat nehodlám, to si můžou strčit někam  >:(


PIT0MEC

  • Závislák
  • ****
  • Příspěvků: 388
    • Zobrazit profil
A filmy samozřejmě preferuju ne wide, ale v původní podobě a pokud to není, tak je film o ničem. Skutečně vidět jenom jakejsi výřez obrazu s chybějícíma částma, to nemám zájem.


spyko

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 573
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Pro zajimavost,o co v tom ořezu můžeme přijít/pokud je rozumný/,o kousek krajiny,oblohy,zatáčky,vzdálené postavy ap.,proč si pořizovat 16:9 a dívat se na 4:3,ještě horší 21:9,rád bych aby mi to někdo trochu vysvětlil-používám STŘED 16:9, děkuji !!!
Manhattan/optibox aligátor/,AL85,Moteck 2100a,Bensat 120 hd,Panasonic 42PX80,philips 5680,180D


PIT0MEC

  • Závislák
  • ****
  • Příspěvků: 388
    • Zobrazit profil
Žádnej ořez není rozumnej, je to prasárna, za kterou by se mělo věšet. Jednou to někdo natočil v daným formátu, tak to má takto i zůstat a ne měnit celý dílo tím, že se tam vypustí části obrazu, který sice možná někomu přijdou nepodstatný, ale jinýmu zase důležitý. Navíc jak se obraz jednou zku*ví, tak už ho nikdo (myšleno divák) zpátky nedá. Zatímco naopak (když někomu vadí černý pruhy), tak si to může dle libosti ořezat v nastavení TV nebo STB.

Bohužel vysvětlení problému je mnohdy v tom, že televizní stanice z pohodlnosti (a samozřejmě kvůli úspoře peněz) radši vytáhnou historickou kopii na Betacamu a odvysílají ji, než aby investovali do nákupu (a mnohdy nutnýho zrestaurování) původního díla.
Neomluvitelný ovšem je, že se ořezávání děje i u relativně nových filmů, kde má nějakej kretén v TV pocit, že film musí vyplňovat celou plochu na starým Rubínovi, a tak vezme třeba (dneska vysílanýho) Shreka a udělá z něho humus ve 4/3, byť původní širokoúhlá verze je k mání naprosto všude a nelze se teda vymlouvat na to, že by se muselo nějak výrazně investovat.
Novinkou je pak ořez z 2,35:1 na 1,78:1 - to se zase vychází vstříct majitelům televizorů 16/9, aby je náhodou nerušily černý pásy nahoře a dole. Ovšem opět to směřuje jenom k tomu, že až časem budou televizory 21/9, tak se na nich budou sledovat zmršeniny (byť ne tak drastický jako při ořezu z 2,35:1 na 1,33:1), protože se tyto kopie nebudou chtít nikomu nahrazovat původní verzí. Jediný východisko je ten ořez zakázat. A když to nejde, tak aspoň ten humus v TV nesledovat.


spyko

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 573
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Díky pitomec,takže dle tebe je určující-jak si to ořežu já ,nebo se budu dívat na původní kopii jak byla stvořena a TV do toho nemají zasahovat  !!! Správná otázka je -jak jim v tom zabránit !!!
Manhattan/optibox aligátor/,AL85,Moteck 2100a,Bensat 120 hd,Panasonic 42PX80,philips 5680,180D


PIT0MEC

  • Závislák
  • ****
  • Příspěvků: 388
    • Zobrazit profil
Samozřejmě, protože v dnešní době stejně všichni přijímají jenom digitální signál, takže ořez si můžou udělat sami diváci v přijímači nebo receiveru (u analogu to obvykle nešlo) dle libosti všema zoom1, zoom2, 4/3PS apod., pokud mají vůbec potřebu to dělat. Není teda nutnost to zmršeně už vysílat.

Zabránit se tomu dá snad jenom nějak direktivně, pokud by byla vůle a RRTV by ukázala, že není úplně zbytečná instituce. A pak tím, že bude divák podobný vysílání ignorovat a upřednostní stanice, který obraz nemrší.


Jan Novák

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 2 434
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Problém je akorát v tom, že na příznak 21:9 se u TV opět zapomnělo (přitom v mpeg2 je), takže při vysílání takového filmu přicházím o část rozlišení a ani ořez si korektně udělat nemůžu - ne u všech TV funguje zoom v HD korektně (třeba Samsung B550 v HD zoomuje jen vertikálně >:( ). Že se pro 4:3 tyto filmy ořezávaly je zcela pochopitelné - vertikálně byla polovina rozlišení nevyužita, což je u SD dost luxus.


 

reklama