Ano, to je další věc - tady se řeší ořez vlevo a vpravo a ne nahoře a dole. V filmech 2,35:1 není obvykle vidět celý obsah filmového políčka. Třeba Avatar běžel v kinech 2,35:1, ale byly natočen v 16:9 a takto vyšel na BD. Čili v kině viděl člověk méně než doma na TV. A zhruba podobně to bude i u filmů, co běží 4:3 v TV. Určitě to nebude tak, že by se 2,35:1 verze ořízla do 4:3. Prostě ve 4:3 verzi toho člověk vidí méně po stranách, v 2,35:1 toho zase vidí méně nahoře a dole.
Pak jde samozřejmě o poměry toho ořezu.
http://www.tvfreak.cz/forum/showthread.php?t=29257Zrovna si vezmu jako příklad váš post z TVF.cz. Je tam jasně vidět, že v 2,35:1 verzi chybí něco nahoře a dole. Ale ty věci, co tam chybějí (kus skleničky, kudla), nejsou tak důležité, jako věci, co chybějí ve 4:3 verzi, kde nechybí věci, ale přímo Hill se Spencerem (pokud je ten fousáč skutečně Bud). Nicméně to pořád ukazuje na to, že 4:3 verze není výřezem z 2,35:1 verze.
Ze momentálně největší "ořezový" nešvar pokládám crop z 4:3 do 16:9, který se často objevuje v různých střihových pořadech a dokumentech (Archiv ČT24, Kolo plné hvězd, Retro, Originální videojournal - na ten jsem se ani neměl chuť kvůli tomu dívat). Bohužel, není to je v našich pořadech. Třeba nějaký nový TV dokument o WW2 - viděli jste někdy nějaký, který by byl v 16:9 a archivní filmové záběry válečných filmařů by byly 4:3 pillarbox?