Je v tomto případě dotaz na vhodný STB pro tuto situaci tak nesmyslný, pane Petře Svobodo?
Na oslovení musím reagovat. Protože nebylo konkrétní, odpovím obecně.
V poslední době pozoruji jakýsi
revizionismus v přístupu k digitálním přijímačům. Tedy, že trvá (nebo je obnovena) snaha výrobců produkovat nezpůsobilé výrobky a snaha prodejců ošálit budoucí uživatele. V tomto případě „chudáky uživatele”. To je úplně odlišné od mé zkušenosti, takže říkám, že na trhu dostupné přijímače jsou způsobilé a fungují dobře. Navíc se doplňují mnoha novými funkcemi. Rukama mi prošlo hodně přijímačů různých značek. Ano, vyskytly se černé ovce, ale to bude vždycky. Jen zatvrzelý úředník si může myslet, že se nešvary dají vymýtit ze 100 % a zbude jen 0 % výrobků, prodejců, značek a výrobců, které lžou a zaneřáďují trh.
Ale já tvrdím, že není třeba s šíleným výrazem v tváři vyhledávat „ten jediný” pravověrný přijímač, který bude vždy a všude fungovat. A pokusy o to jsou jen výrazem nepochopení, případně neznalosti. Nezatracuji podobný přístup, každý má právo se zeptat. Zavrhuji ale povyšování tohoto přístupu na obecný stav na trhu a popis všeobecných vztahů na něm.
Skutečná příčina potíží (a takto postiženým hledatelům navždy skrytá příčina)
má být jimi záplatována na nesprávném místě. Nejčastěji to je špatné zadání zákazníka, či jeho nepřiměřená očekávání (když podlehne reklamám - ty ústně předávané jsou nejzákeřnější). Z technických příčin pak anténa, z technologických vysílač/vysílatel/geografické podmínky/počasí. Aspektů je mnoho. Ale spokojených uživatelů ještě víc. Naštěstí.