Je otázka, jestli dílo jen zakonzervovat, nebo se snažit mu vrátit podobu v době dokončení. Pokud se jedná o kompletní restauraci, konzervovat by se měl původní film, zároveň zůstane jeho scan, takže tím je položka konzervace jako záchrana původního filmu splněna. Ten zbytek pak záleží na dohodě, na které by se měl podílet tvůrce, pokud žije, případně znalost stárnutí materiálu, když není jiná možnost. Protože zas nevidím důvod, když vím, že u filmu stárnutím z červené vzniká hnědá, neobnovit tu původní červenou.
Ukázka z Adély je o něčem jiném, tak to nemělo vypadat ani jako nové, tam měl restaurátor divné oko. Nejspíš to byl nějaký současný tvůrce, který se vyžívá v barevných korekcích, kterých jsou zbytečně plné i nové filmy. Zajímavé je, že u cizích filmů přehnané korekce zdaleka nejsou tak časté jako u nás, pokud nejde o nějakou stylizaci. U nás musí být i TV detektivka do mrtvolně bleděmodra s potlačenou sytostí.