reklama

Autor Téma: Digitalizace 200 českých filmů - Kašlání na "normálního" diváka?  (Přečteno 30665 krát)

Lukáš Polák

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 2 681
  • Bývalý redaktor DigiZone.cz, nyní Český rozhlas
    • Zobrazit profil
    • Digitální rádio
    • E-mail
Reportáž byla v pondělních Událostech.
Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. O oblast digitálního vysílání se zajímá již od roku 2001. Od února 2016 má na starosti web Českého rozhlasu Digital: http://www.rozhlas.cz/digital/

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0

reklama



blueflash .

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 905
    • ICQ komunikátor - 299934152
    • Zobrazit profil
    • Můj YouTube kanál:
    • E-mail
Reportáž byla v pondělních Událostech.

Díky mrknul jsem se.

Ovšem, opět je to laděné v tom duchu - VELKÁ VĚC, po ROCE zase uvidíme JEDEN zresturovaný film. Kdyby se raději poukázalo na to šnečí tempo a zmínilo se, zda dojde k nějaké akceleraci. I kdyby měl být projekt dokončen za čtyři roky (tj. šest let po oznámení projektu), tak by muselo dojít k 50x akceleraci....

Pokud to nejde, tak slevit z požadavků a udělat lacinější přepisy, jako dělá ČT - mimochodem už bylo takto zrestaurováno více jak 100h materiálu. Přijde mi ČT sama proti sobě, že se aspoň trochu nepochlubí. Například nějakým svým markem, třeba "ZLATÝ FOND ĆT V HD", jenž by třeba i diváky lépe navnadil....


Malata1 Jak

  • Závislák
  • ****
  • Příspěvků: 463
    • Zobrazit profil
po ROCE zase uvidíme JEDEN zresturovaný film. Kdyby se raději poukázalo na to šnečí tempo a zmínilo se, zda dojde k nějaké akceleraci. I kdyby měl být projekt dokončen za čtyři roky (tj. šest let po oznámení projektu), tak by muselo dojít k 50x akceleraci....
Na druhou stranu si nedovedu představit, jak by dokázali 20 starých filmů ročně efektivně zhodnotit, ať již promítáním na festivalech v kinech, prodejem DVD, Bluray. Pomalejší tempo dává divákovi šanci si všechny filmy vychutnat.  ;)


Lukáš Polák

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 2 681
  • Bývalý redaktor DigiZone.cz, nyní Český rozhlas
    • Zobrazit profil
    • Digitální rádio
    • E-mail
Remasteringu se budeme věnovat v zítřejším článku včetně představení zahraničních kanálů, které si na něm založily business - Sky Cinema Classics HD, MGM HD a další.
Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. O oblast digitálního vysílání se zajímá již od roku 2001. Od února 2016 má na starosti web Českého rozhlasu Digital: http://www.rozhlas.cz/digital/


Jan Novák

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 2 439
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Na druhou stranu si nedovedu představit, jak by dokázali 20 starých filmů ročně efektivně zhodnotit, ať již promítáním na festivalech v kinech, prodejem DVD, Bluray. Pomalejší tempo dává divákovi šanci si všechny filmy vychutnat.  ;)
To ano, ale zase kvalita původních materiálů se s časem rozhodně nezvyšuje. Podle mě by stačilo, kdyby projekt skutečně běžel tak 10-15 let. Nedá se předpokládat, že se všechny filmy vrátí zpět do distribuce nebo vydají na BD/DVD. Tak jako u jiných archivů bude část zajímavá jen pro pár odborníků.

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0

reklama



blueflash .

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 905
    • ICQ komunikátor - 299934152
    • Zobrazit profil
    • Můj YouTube kanál:
    • E-mail
http://www.ceskatelevize.cz/porady/20498-pozor-vizita/29238361342/

Hm, tak 16.9. by měla ČT odvysílat film "Pozor, vizita!" v HD. Zajímavé - je to snímek z r. 1981 a není to TV film, ale klasický celovečerák, co byl podle všeho v klasické kinodistribuci. Dosud ČT dívala buď remastery svých TV filmů (Jak vytrhnout..) nebo remastery velmi starých filmů z 50. - 60. let (Byl jednou jeden král).

Co by mne zajímalo, je to, podle jakého klíče se rozhoduje o tom, co se tedy zremasteruje a co ne. Samozřejmě, snímek to je určitě dobrý (ČSFD 81%), nicméně z této doby existuje řada populárnějších filmů...


blueflash .

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 905
    • ICQ komunikátor - 299934152
    • Zobrazit profil
    • Můj YouTube kanál:
    • E-mail
Hoří má panenko - průběh restaurování kopie
http://www.youtube.com/watch?v=cvDzX0pg6dU


večerníček

  • Stálý člen
  • ***
  • Příspěvků: 205
  • dobrý večer dobrou noc
    • Zobrazit profil
    • E-mail
« Poslední změna: 13. 01. 2016, 12:05:12 od večerníček »
Tyto stránky je nejlepší prohlížet při zapnuté televizi!


Kuba Melín

  • Global Moderator
  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 732
    • Zobrazit profil
    • DVB Servis
    • E-mail
Ten vysledek "restaurovani" u Adely je priserny.

Jestli je to opravdu takto, chapu vytky filmaru. Jedna se totiz o uplnou zmenu barevnosti celeho filmu a tim dojmu divaka.
S anténami je to jako s ženami - je to složitější, než to na první pohled vypadá :)

Profesionální instalace antén pro DVB-T, DAB i VKV FM, satelitních parabol, měření signálu a další poradenství - http://www.dvbservis.cz


Jan Novák

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 2 439
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Ono to vypadá jako jen blbě vyrovnaná bílá.


Petr Svoboda

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 1 058
    • Zobrazit profil
asi je polekala ta pleťovka do fialova a místo úpravy gradace jednotlivých kanálů to, poněkud amatérsky, spravili „přižhaveném žluté“. Nedivím se rozčílení tvůrců, kteří záměrně dělali dojem starého filmu (s kompenzací).  Na podobné opravy, myslím, sedí přísloví: „spravit něco jako prase branku“. Připomíná mi to historii, kdy se k laikům na začátku 90. let dostaly do rukou první skenery a máma říká: „Taťko, ty jsi šikulka! Ale přibarvi ty staré fotky z alba, je to nějaké bledé“.


Jan Bajger

  • Stálý člen
  • ***
  • Příspěvků: 142
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Režiséři mají pravdu, musí to být tvůrce, kdo zdigitalizuje film. Teď jde jenom o to, kdo, cihla, vzkřísí ty, co jsou dávno ve filmovém nebi.


272930370

  • Závislák
  • ****
  • Příspěvků: 308
    • Zobrazit profil
Film může zdigitalizovat ten, kdo na to má peníze. Což tvůrce obvykle není.


Petr Svoboda

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 1 058
    • Zobrazit profil
…Teď jde jenom o to, kdo, cihla, vzkřísí ty, co jsou dávno ve filmovém nebi.

V takových případech se s restaurováním trochu morbidně čeká, až u nežije nikdo, kdo viděl původní dílo a mohl porovnávat. A než to nastane, dílo se nerestauruje, ale pouze zakonzervuje v aktuálním stavu, třeba pouhou digitalizací.
Podle mě je hlavní problém v tom, že pod digitalizací si někdo (MK?, NFA?,…) představil, že musí rovnou využít všechna „kroutítka“ a „hejblátka“ v softwaru, a vlastní pýcha mu nedovolila dílo jen zakonzervovat, tedy zabránit další degradaci věkem.


Jan Novák

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 2 439
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Je otázka, jestli dílo jen zakonzervovat, nebo se snažit mu vrátit podobu v době dokončení. Pokud se jedná o kompletní restauraci, konzervovat by se měl původní film, zároveň zůstane jeho scan, takže tím je položka konzervace jako záchrana původního filmu splněna. Ten zbytek pak záleží na dohodě, na které by se měl podílet tvůrce, pokud žije, případně znalost stárnutí materiálu, když není jiná možnost. Protože zas nevidím důvod, když vím, že u filmu stárnutím z červené vzniká hnědá, neobnovit tu původní červenou.
Ukázka z Adély je o něčem jiném, tak to nemělo vypadat ani jako nové, tam měl restaurátor divné oko. Nejspíš to byl nějaký současný tvůrce, který se vyžívá v barevných korekcích, kterých jsou zbytečně plné i nové filmy. Zajímavé je, že u cizích filmů přehnané korekce zdaleka nejsou tak časté jako u nás, pokud nejde o nějakou stylizaci. U nás musí být i TV detektivka do mrtvolně bleděmodra s potlačenou sytostí.


 

reklama