Autor Téma: Digitalizace 200 českých filmů - Kašlání na "normálního" diváka?  (Přečteno 45560 krát)

Josef Pavera

  • Stálý člen
  • ***
  • Příspěvků: 133
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Osobně si myslím,že ten výběr zase není tak špatný,a už vůbec bych si nedovolil tvrdit,že ty filmy jsou z 90% neznámé.Nejsem vůbec ,žádný filmový maniak,ale těch odhadem 120 až 140 filmu jsem viděl celé a některé nesčíselně kráte. A některé znám,ale nezaujaly mě nikdy ,tak jsem neměl potřebu je vidět.;)Je samozřejmé,že každý má jiný vkus,ale nejsou tam jen vysoce intelektuální díla,pro pár vyvolených.Jsou tam i pro a to bez urážky i pro komerci.Určitě si ihned zakoupím filmy z Werichem ,od Zemana a Vláčilovy.Dobrý voják Švejk němý i Trnkův.Jan Roháč z Dubé -1.ČS bar.film .A našly by se i další a na všechny určitě nebudu mít finance.(Manželka by mě hnala ,vždyť jsou vždy důležitější věci.)

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0


Lumír Vyhlídal

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 1
    • Zobrazit profil
    • E-mail
 :) ;)Nemůžu říct že by to bylo kašlání na normálního diváka. S první várkou filmů plně souhlasím. Pro tvůrce těchto digitalizací bylo jistě těžké vybrat téměž ze stoletého archivu různých filmů. Věřím tomu, že v další várce filmů jistě budou i ty na které tak dlouhodobě čekáme. Bohužel jsem i já tam nenašel pár filmů, které bych rád viděl v HD na Blu-ray nebo si na ně zašel do kina ve kvalitě 4K. Myslím že postupem času bude rozlišení v kinech se zvyšovat klidně i na 8K nebo více. Určitě to bude zážitek se podívat na nějaký český film, který dobře znám v jaké byl špatné obrazové i zvukové kvalitě, remastrovaný s upravenými barvami (u barevných) a odstraněným pracem a škrábanci a kvalitním zvukem. Dobře jsem si přiložené .pdf články přečetl a usoudil jsem, že to udělali tak jak nejlépe mohli. Těch filmů jsem viděl od začátku do konce určitě více než 50%. V seznamu jsou i filmy které jsem nemohl sehnat ani na dvd a já je uvidím rovnou remastrovaně. U některých filmů opravdu musím říct že měli velmi vybluté barvy (u barevných), velmi ve špatném stavu zvuku i obrazu a byli téměř na hranici sledovatelnosti. Přesto vyšli na dvd v trafice.

V seznamu 200 filmů jsem za názvem filmu zahlédl formát např. 1:1,37. Může mi prosím někdo vysvětlit co takové označení znamená (nenašel jsem vysvětlivky). Kromě toho tam byli i další zkratky. Zajímalo by mě hlavně co znamená 1:1 ? Je to 4:3 , supeširokoúhlý nebo jiný formát ? To 37 je šířka, výška či uhlopříčka jednoho filmového políčka v mm nebo úplně něco jiného ? Zkrátka je tam dost nejasností. ???

Hlavně trvám na tom, aby bylo zachováno celé políčko obrazu. Přesný formát obrazu, i kdyby to nebyla žádná známá norma (4:3, 16:9......). Všim jsem si, že u některých filmů pro pamětníky jsou ořezané kraje (viditelné u titulků). Právě proto bych rád zachoval plný formát obrazu. Kdyby u políčka byli zaoblené rohy, tak to naskenovat klidně i s nimi. :-\

Na výběru jestli skenovat negativ nebo pozitiv, tak určitě negativ. 1. je to orignál, 2. nepromítá se (nebude tak poškozený) 3. Když se stejně upravuje jas a kontrast,barvy atd. Tak proč nevyužít negativ (pokud se ho podařilo zachovat).Úpravy takového typu se provádí stejně na pozitivu. Až na maličkost, že se musí otočit na pozitivní (v počítači). ;)

Na tuto diskuzi jsem narazil při brouzdání po internetu a hledání nějakého slušného programu nebo střihového studia abych si na svém počítači remastroval nějaký starší český film z dvd. Nic jsem nenašel. Po přečtení přiložených článků a této diskuze jsem se rozhodl že nic takového hledat nemusím. Rád počkám na remastrovaných 200 filmů a vychutnám si je ve vynikající kvalitě. Možná bych časem nějaký prográmek potřeboval. :)

Nemá někdo zprávy o tom kolik jak dobře běží projekt digitalizace. Vyšlo už něco na Blu-ray? Jestli ne, tak kdy? Rád bych se dočkal pár filmů dříve než bude rok 2015. Přece mi nechcete říct, že 200 filmů vyjde naráz. To snad ne ???


V. Šetka

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 11
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Přece mi nechcete říct, že 200 filmů vyjde naráz. To snad ne

Je vůbec jisté, že těch 200 filmů vyjde na nějakém médiu a každý si je bude moci koupit? Mě už by nepřekvapilo, kdyby se zdigitalizovalo 200 filmů do 4K rozlišení, a z toho jich do individuálního prodeje šlo 50 na DVD v SD a 10 na blu-ray.

Není to úplně srovnatelné, ale podívejte se na ČT - udělá HD podobu archivních materiálů, nebo natočí něco nového v HD. Pak třeba některé díly seriálu v HD podobě nikdo neviděl, protože dementní politika RRTV, že ČT-HD se smí přepínat mezi programy nejčastěji jednou za den (proč to je zrovna tak, to jsem se nikde nedočetl - proč to není třeba 1 za hodinu nebo 1 za týden...).

Pak ČT vydá např. seriál Vyprávěj s velkou slávou na DVD. Když jsem reklamu na ta DVD viděl, už jsem čekal, až řeknou že to je v HD kvalitě... Sice zrovna tenhle seriál je zdarma přístupný na webu ČT v rámci iVysílání, ale jen v SD! Chápu, že vydání na blu-ray by se nejspíš nezaplatilo, zájemců by tolik nebylo. Ale přes web by to v HD zpřístupnit mohli, klidně za nějaký poplatek (třeba polovina ceny těch DVD).

Kdysi ČT provozovala tzv. online videopůjčovnu. Za přehrání jednoho dílu seriálu se platilo v řádech desítek korun. Zrušili to, protože náklady byly obrovské a nezaplatilo se to. Problém byl v technickém řešení, kde šlo hlavně o DRM - po stažení bylo přehrání možné jen po dobu 3 dnů. Takovýhle projekt se nezaplatí jen ze 2 důvodů - buď je technické řešení moc složité (DRM) nebo na tom někdo neskutečně vydělává (a ČT to není). Nakonec má ČT raději u nových věcí, která sama produkuje, vyjednaná práva pro iVysílání zdarma.

Rád bych se dočkal toho, že těch 200 filmů bude přístupných za rozumný poplatek v nějakém online archivu bez DRM. Rád bych viděl, že držitelé práv v ČR nebudou nesmyslně trvat na drahé a nefunkční protikopírovací ochraně na blu-ray discích. Tj. aby to neskončilo na argumentaci: "Vydání na BR by bylo moc drahé, a online to dát nemůžeme, protože by si to mohl každý kopírovat." Snad jim někdo vysvětlí, že BR dnes de-facto žádnou protikopírovací ochranu nemá. Hudební vydavatelství už na to přicházejí, a např. v iTunes se prodává hudba bez DRM, začínají se tam objevovat i filmy/seriály v HD (za cenu 20 USD).

On se vůbec blu-ray formát ukázal (minimálně v ČR) jako ne moc životaschopný. Řádově více lidí sleduje BR ripy v H264/MKV stažené (u nás legálně) z internetu, než BR disky. A rozhodně to není jen proto, že stažený obsah je zdarma. Na BR u nás vychází minimum věcí, a potřebujete speciální přehrávač... H264 1080p přehraje dnes standardní počítač, který k TV připojíte přes HDMI.


Radoslav Košvanec

  • Člen
  • **
  • Příspěvků: 54
    • Zobrazit profil
    • E-mail
V seznamu 200 filmů jsem za názvem filmu zahlédl formát např. 1:1,37. Může mi prosím někdo vysvětlit co takové označení znamená (nenašel jsem vysvětlivky). Kromě toho tam byli i další zkratky. Zajímalo by mě hlavně co znamená 1:1 ? Je to 4:3 , supeširokoúhlý nebo jiný formát ? To 37 je šířka, výška či uhlopříčka jednoho filmového políčka v mm nebo úplně něco jiného ? Zkrátka je tam dost nejasností. ???

Hlavně trvám na tom, aby bylo zachováno celé políčko obrazu. Přesný formát obrazu, i kdyby to nebyla žádná známá norma (4:3, 16:9......). Všim jsem si, že u některých filmů pro pamětníky jsou ořezané kraje (viditelné u titulků). Právě proto bych rád zachoval plný formát obrazu. Kdyby u políčka byli zaoblené rohy, tak to naskenovat klidně i s nimi. :-\

Na výběru jestli skenovat negativ nebo pozitiv, tak určitě negativ. 1. je to orignál, 2. nepromítá se (nebude tak poškozený) 3. Když se stejně upravuje jas a kontrast,barvy atd. Tak proč nevyužít negativ (pokud se ho podařilo zachovat).Úpravy takového typu se provádí stejně na pozitivu. Až na maličkost, že se musí otočit na pozitivní (v počítači). ;)

Na tuto diskuzi jsem narazil při brouzdání po internetu a hledání nějakého slušného programu nebo střihového studia abych si na svém počítači remastroval nějaký starší český film z dvd. Nic jsem nenašel. Po přečtení přiložených článků a této diskuze jsem se rozhodl že nic takového hledat nemusím. Rád počkám na remastrovaných 200 filmů a vychutnám si je ve vynikající kvalitě. Možná bych časem nějaký prográmek potřeboval. :)

Zdravím, to číslo 1:1,37 znamená jednoducho pomer strán, čiže dĺžka horizontál k 1 vertikál, laicky je 1:1,37 vlastne pomer strán veľmi blízky televíznemu 4:3 (1:1,33).

K úcte tvorcom by sa mal zachovávať pôvodny pomer strán obrazu, bohužiaľ ešte stále sa to nedodržiava (koľkokrát ste videli v televízii širokouhlý film 1:2,35 orezaný na 4:3?).

Čo použiť na digitalizáciu? Jednoducho pôvodný kamerový negatív, žiadne duplikačné pozitívy/negatívy, či intermediáty. V zahraničí veľakrát pracujú s týmito originálmi. Potom ich postprodukčne spracujú presne tak, ako sú spracované tzv. mastery. So zvukom je to to isté. V rámci autenticity prepíšu z masteru pôvodné mono a trošku ho vyčistia, ale inak používajú tzv. multitracky a nanovo namiešajú zvuk do potrebného formátu (mono, stereo, 3.0, 4.0, 5.1, 7.1). Ale koľko z tých menovaných filmov má zachované všetky kamerové negatívy? Nula? A multitracky? Tiež nula? Keď začali vychádzať staré české filmy na DVD, celkom som sa potešil, veď všade bolo pôvodné aspect ratio a zvuk v 5.1 Dolby. Ako to dopadlo? Starci na chmelu síce pôvodné aspect ratio má, ale namiesto negatívu, alebo duplikačného pozitívu prepísali na SD telecine pošahanú kópiu, ktorá síce mala pôvodné 4 kanálové stereo a tú kópiu aj tak spracovali na rôznych stanoviskách (obraz - Barrandov, zvuk - ČT). A to 5.1 Dolby a DTS? Ha ha. To čo hralo vpredu, sa ozývalo aj zozadu, fakt si dali záležať, keď zvuk motorky znel zo zadu a ona sa objavila vpredu... Ale to bol ten lepší prípad, horšie to už bolo s tými filmami, ktoré mali mono zvuk (ak iný nebol k dispozícii) a z neho potom čarovali zaechovanú 5.1 (Kdo chce zabíť Jessii, Pane vy jste vdova, Sněženky a machři, Bony a klid, S tebou mě baví svět, atď atď..), napríklad Konec agenta W4C som videl pred dvomi rokmi v kine s pôvodným 4 kanálovym zvukom, ktorý bol tak kvalitný a čistý, že som po celý čas sedel v sále s otvorenými ústami a na DVD tam dali optické mono a z neho ešte robili 5.1, humus. Ale späť k obrazu: celý problém je, že mnohokrát ani neexistujú tie najpôvodnejšie podklady a z toho čo existuje, radšej urobia novú kópiu a z toho budú robiť digitalizáciu, nevediac to, že aj kontaktným kopírovaním v laboratóriach sa stráca na detailnosti obrazu a podaniu šedej farby u čiernobielych materiálov. Navyše si neuvedomujú tú podstatnú vec, že filmový materiál je stále kvalitnejší, než digitálna technológia. V zahraničí ak reštaurujú film (čiže zháňanie fragmentov po celom svete a "lepenie" filmu do finálnej podoby), tak okrem digitálneho masteru vypália aj tzv. nový negatív. Tým neodsudzujem digitálnu technológiu, lenže bohužiaľ tá sa stále vyvíja. Príklad: Snehulienka a sedem trpaslíkov v roku 1994 digitálne reštaurovali. Použili pôvodné nitrátové (extrémne nestabilný a prudko horľavý materiál) kamerové negatívy technicolor (každá farebná zložka snímaná zvlášť). Skenovali v rozlíšení 4K a výsledný master vypálili na záchranný "nový" negatív, archívny technicolor negatív (kvalitnejší) a urobili aj digitálny master, ktorý v roku 2001 použili aj na DVD. Čo ale čert nechcel, tak medzitým digitálna technológia postúpila vyššie. Takže zobrali ZASE pôvodné kamerové negatívy, skenovali ich tentokrát v 8K, urobili ďalší záložný negatív, ďalší záložný technicolor master a ďalší digitálny master, ktorý použili v roku 2009 na DVD a Blu-ray. Takže pochybujem, že tieto české filmy dostanú aj svoj poctivý celuloidový master, pre prípad "čo keby náhodou".

Program na čistenie obrazu? Je ich niekoľko, závisí však, koľko stojí a čo za tie peniaze ponúkne (myslím tie, ktoré sa dajú "bežne" zohnať). Sú rôzne pluginy, ktoré sú zadarmo, ale ich kvalita je nedostačujúca, sú niekoľko desať až stotisíc € drahé softy, ktoré sa stále vyvíjajú a bežia na špeciálnej platforme patria medzi elitu. Niekde medzi nimi je aj Diamant Restoration Suite (používal sa na renováciu filmu Metropolis z roku 1927 - 2K scan), či PF Clean (slovenské filmy zo 40tych až 80tych rokov vydané na DVD denníkom SME - 2K scan).


blueflash .

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 907
    • ICQ komunikátor - 299934152
    • Zobrazit profil
    • Můj YouTube kanál:
    • E-mail
Ještě jsem se chtěl zeptat na jednu věc - co myslíte, pokud je toto restaurování 200 filmů financováno z peněz daňových poplatníků, neměly by pak být tyto zrestaurované verze primárně distrubuovány prostřednictvím vysílání ČT HD jakožto média veřejné služby, místo toho aby byly prodávány za krvavé peníze na Blu-Ray discích?

Souhlasíte nebo je to až příliš "socialitické" myšlení?

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0


Malata1 Jak

  • Závislák
  • ****
  • Příspěvků: 463
    • Zobrazit profil
Ještě jsem se chtěl zeptat na jednu věc - co myslíte, pokud je toto restaurování 200 filmů financováno z peněz daňových poplatníků, neměly by pak být tyto zrestaurované verze primárně distrubuovány prostřednictvím vysílání ČT HD jakožto média veřejné služby, místo toho aby byly prodávány za krvavé peníze na Blu-Ray discích?

Souhlasíte nebo je to až příliš "socialitické" myšlení?

Nesouhlas. A není to ani moc "socialistické" je to prostě blbost. Ani za socialismu nešly takové filmy rovnou do televize. Primárně filmy patří do kin, takže i ty restaurované, by měli znovu do kin na obnovenou premiéru. A pak normálně klasický řetězec domácí nosič a televize.


Honza DVB

  • Závislák
  • ****
  • Příspěvků: 279
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Ještě jsem se chtěl zeptat na jednu věc - co myslíte, pokud je toto restaurování 200 filmů financováno z peněz daňových poplatníků, neměly by pak být tyto zrestaurované verze primárně distrubuovány prostřednictvím vysílání ČT HD jakožto média veřejné služby, místo toho aby byly prodávány za krvavé peníze na Blu-Ray discích?

Souhlasíte nebo je to až příliš "socialitické" myšlení?
Neposoudím jestli socialistické a nebo ne. Ale rozhodně je to neekonomické. Takhle ČT vezme X peněz a zrestauruje za ně filmy. Ty prodá za Y peněz do kin a na BluRaye a to sníží (doufejme  ;) ) celkové náklady na samotný projekt. A následně je, po nějakém čase, odvysílá ve FTA vysílání.

Pokud by to dělala v opačném pořadí, prodá těch BluRayů nejspíš mnohem míň a návštěvnost v kinech bude asi taky nižší. "Veřejnoprávnost" bych hledal spíše v délce té prodlevy, která u tvrdě komerčních filmových studií bývá poměrně dlouhá.


blueflash .

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 907
    • ICQ komunikátor - 299934152
    • Zobrazit profil
    • Můj YouTube kanál:
    • E-mail
Nedělá to ČT, ale ministerstvo kultury.


Honza DVB

  • Závislák
  • ****
  • Příspěvků: 279
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Nedělá to ČT, ale ministerstvo kultury.
Tak to pardón - prosím zaměnit MK za všechny výskyty ČT v mém předchozím příspěvku.


Pavel-original

  • Stálý člen
  • ***
  • Příspěvků: 242
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Navyše si neuvedomujú tú podstatnú vec, že filmový materiál je stále kvalitnejší, než digitálna technológia. V zahraničí ak reštaurujú film (čiže zháňanie fragmentov po celom svete a "lepenie" filmu do finálnej podoby), tak okrem digitálneho masteru vypália aj tzv. nový negatív. Tým neodsudzujem digitálnu technológiu, lenže bohužiaľ tá sa stále vyvíja. Príklad: Snehulienka a sedem trpaslíkov v roku 1994 digitálne reštaurovali. Použili pôvodné nitrátové (extrémne nestabilný a prudko horľavý materiál) kamerové negatívy technicolor (každá farebná zložka snímaná zvlášť). Skenovali v rozlíšení 4K a výsledný master vypálili na záchranný "nový" negatív, archívny technicolor negatív (kvalitnejší) a urobili aj digitálny master, ktorý v roku 2001 použili aj na DVD. Čo ale čert nechcel, tak medzitým digitálna technológia postúpila vyššie. Takže zobrali ZASE pôvodné kamerové negatívy, skenovali ich tentokrát v 8K, urobili ďalší záložný negatív, ďalší záložný technicolor master a ďalší digitálny master, ktorý použili v roku 2009 na DVD a Blu-ray. Takže pochybujem, že tieto české filmy dostanú aj svoj poctivý celuloidový master, pre prípad "čo keby náhodou".

Nezdá se vám, že si protiřečíte? Tu filmovou kopii budou dělat zřejmě z jiných důvodů, než že by byli přesvědčení, že digitál je horší.
Digitál je lepší než film, pochybuju o tom, že 8k má smysl. Rozlišení můžete zvyšovat jak chcete, ale vyšší rozlišení z filmu stejně nedostanete, jeho rozlišení není neomezené.


zdenek stepanek

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 42
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Tu filmovou kopii budou dělat zřejmě z jiných důvodů, než že by byli přesvědčení, že digitál je horší.
Digitál je lepší než film, pochybuju o tom, že 8k má smysl. Rozlišení můžete zvyšovat jak chcete, ale vyšší rozlišení z filmu stejně nedostanete, jeho rozlišení není neomezené.

To je vtip? Mate nejake zkusenosti s filmovym materialem? Kolikrat jste videl 70mm filmovou projekci, kolikrat jste stal primo u 40 let stare promitacky? Mam moznost toto porovnavat s 2K projektorem Christie na ultravelkem platne. Z webu: Šířka plátna při širokoúhlém formátu 2,35:1 je 16 metrů, výška 6,8 m. 70mm film vitezi a to nejen co se tyce obrazu ale predevsim zvuku, zadnej dolby nesaha 6 kanalovymu analogovymu zvuku na magnetickych stopach na filmu ani po kotniky. NIKDY se mi nestalo, ze by me filmova hudba pribila do sedacky, amadeus nebo ted v sobotu Bitva v ardeneach, ty s tim nemeli zadnej problem. (oboje 40 let stary originalni 70mm film).

Film je proste film a digitalni technika jeste musi trochu vyspet aby se mu vyrovnala. Rozliseni neni vsechno...


Enik

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 592
  • Vědomí vlastní neznalosti je klíčem k poznání.
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Tu filmovou kopii budou dělat zřejmě z jiných důvodů, než že by byli přesvědčení, že digitál je horší.
Digitál je lepší než film, pochybuju o tom, že 8k má smysl. Rozlišení můžete zvyšovat jak chcete, ale vyšší rozlišení z filmu stejně nedostanete, jeho rozlišení není neomezené.

To je vtip? Mate nejake zkusenosti s filmovym materialem? Kolikrat jste videl 70mm filmovou projekci, kolikrat jste stal primo u 40 let stare promitacky? Mam moznost toto porovnavat s 2K projektorem Christie na ultravelkem platne. Z webu: Šířka plátna při širokoúhlém formátu 2,35:1 je 16 metrů, výška 6,8 m. 70mm film vitezi a to nejen co se tyce obrazu ale predevsim zvuku, zadnej dolby nesaha 6 kanalovymu analogovymu zvuku na magnetickych stopach na filmu ani po kotniky. NIKDY se mi nestalo, ze by me filmova hudba pribila do sedacky, amadeus nebo ted v sobotu Bitva v ardeneach, ty s tim nemeli zadnej problem. (oboje 40 let stary originalni 70mm film).

Film je proste film a digitalni technika jeste musi trochu vyspet aby se mu vyrovnala. Rozliseni neni vsechno...
Přesně tak! Klasický televizní formát 576i odpovídá svojí kvalitou přiblížně 8mm filmovému pásu. Dnešní HD1080p pak 16mm. Každé zdvojnásobení rozlišovací schopnosti pak zvětšuje filmový ekvivalent. 2k je 36mm, a 4k je 70mm film. 8k se pak přibližuje IMAXu.


Radoslav Košvanec

  • Člen
  • **
  • Příspěvků: 54
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Udivuje ma, ako všetci hľadajú ekvivalenty rozlíšení digitálneho formátu a porovnávajú to s formátmi analógovými, to proste nejde. Niekedy je rozdiel aj medzi formátom 16mm a 16mm. Oskenuje sa nejaký 16mm do 2K a poviete si: "Hm, tých 2K bohate stačí, už beztak tam skáče zrno" a oskenujete druhý 16mm do 2K a poviete si: "Tak tento 16mm je fakt dobrý, keby som oskenoval do 4K, tak tam vyskočia ďalšie detaily". Nedá sa to takto zovšeobecniť. Videl som 2K scan Super8mm filmu a obraz bol primerane rovnako dobrý, ako 2K scan 16mm filmu z Woodstocku z roku 1969, podotýkam, že v Super8 bol reverzák a 16mm z Woodstocku bol kamerový negatív.


Radoslav Košvanec

  • Člen
  • **
  • Příspěvků: 54
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Nezdá se vám, že si protiřečíte? Tu filmovou kopii budou dělat zřejmě z jiných důvodů, než že by byli přesvědčení, že digitál je horší.
Digitál je lepší než film, pochybuju o tom, že 8k má smysl. Rozlišení můžete zvyšovat jak chcete, ale vyšší rozlišení z filmu stejně nedostanete, jeho rozlišení není neomezené.

Nemyslim si, ze si protirecim. Budiz nazorna ukazka: V roku XY sa natoci na digital nejaky film, povedzme v 2K rozliseni 2048x1556. Ale v roku XYZ uz nebude standard 2K, ale 4K. A co s tym videom akoze spravia? Resampluju na 4096x3112 a daju tam dithering Lanczos? :D ;D
A co taky analogovy film? Film sa namota na skener a oskenuje sa na 4K, pripadne na este vyssie rozlisenie.
Filmovy material nebude kvalitativne v dohladnej dobe prekonany digitalnou technikou, ako ani analogovy zvuk nikdy digitalna technologia neprekrocila (a to tu mame 24 bit 192 kHz, DSD 1 bit 2.8 MHz a ine formaty). A kazdy, ktory vie, o com je obraz a zvuk, tak voli analog (nehovorime o videu, to ma svoje limity).


blueflash .

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 907
    • ICQ komunikátor - 299934152
    • Zobrazit profil
    • Můj YouTube kanál:
    • E-mail