To je síce pekné, ale čo takto si prečítať HLAVU X ods. 1?
Citujem: "
Smluvní strany, které jsou členy Evropského hospodářského společenství, se ve svých
vzájemných vztazích řídí pravidly Společenství. Pravidel této Úmluvy použijí pouze tehdy,
když pravidla Společenství daný případ neupravují."
Prevzaté vysielanie z hľadiska vysporiadania MAJETKOVÝCH práv rieši AUTORSKÝ zákon (a STÁLE upozorňujem, že sa odvolávam na ČESKÉ platné zákony) - a ten má v tomto prípade PREDNOSŤ pred touto dohodou. Až keď sú vysporiadané autorské práva, začína aplikácia uvedených pravidiel.
Inak argumentujete článkom 4, ale vôbec Vám nevadí, napr hlava III uvedenej dohody je v rozpore s českými zákonmi. Napr. čl. 12 ods. 1 hovorí: "
Vysílání reklamy nesmí přesáhnout 15% denního vysílacího času. Toto procento může být
zvýšeno na 20%, pokud zahrnuje takové formy reklamy jako přímé nabídky prodeje, koupě či pronájmu výrobků nebo poskytování služeb veřejnosti, za podmínky, že vysílání reklamy nepřevýší 15%."
Český zákon 231/2001 Sb v § 50 ods. (2) hovorí:
Čas vyhrazený reklamě a teleshoppingovým šotům v televizním vysílání provozovatelů vysílání nesmí přesáhnout v průběhu 1 vysílací hodiny 12 minut.
Keď zoberiete kalkulačku, tak český zákon povoľuje 20% vysielania komerčnej TV venovať reklame, bez ohľadu či ide o teleshopping, alebo bežnú reklamu, čo je v priamom rozpore s vami citovanou Dohodou.... Ale platí hlava X, takže Dohoda ide stranou.
Čl. 14 ods. 3 vami citovanej dohody hovorí: "
Vysílání takových audiovizuálních děl jako jsou kinematografické filmy a filmy televizní (s výjimkou pořadů na pokračování, seriálů, zábavných a dokumentárních pořadů), pokud trvají déle než čtyřicet pět minut, může být přerušeno jednou během každého dovršeného pětačtyřicetiminutového časového úseku. Další přerušení je přípustné, jestliže jejich trvání je nejméně o dvacet minut delší než dva či více dovršených pětačtyřicetiminutových časových úseků. "
§ 49 ods. (4) českého zákona o rozhlasovom a TV vysielaní hovorí: "
Provozovatel televizního vysílání s licencí nesmí vysílání filmů vyrobených pro televizi, kinematografických děl a zpravodajských pořadů přerušit reklamou nebo teleshoppingovými šoty více než jednou za každý plánovaný časový úsek v trvání alespoň 30 minut. Provozovatel rozhlasového vysílání s licencí nesmí vysílání zpravodajských pořadů přerušit reklamou nebo teleshoppingovými šoty více než jednou za každý plánovaný časový úsek v trvání alespoň 30 minut. Do plánovaného časového úseku vysílání filmů vyrobených pro televizi, kinematografických děl a zpravodajských pořadů se započítává zařazená reklama a teleshoppingové šoty.."
Takže Vami citovaná Dohoda povoľuje 2 reklamy za 1,5 hodinový film. Ale český zákon povoľuje počas tohto filmu 3 reklamy (a aj slovenský).. Takže ak by platzola IBA VAMI SPOMÍNANÁ DOHODA a nič iné, tak každé prevzaté SK vysielanie je v zmysle Dohody NELEGÁLNE, pretože porušuje ustanovenia dohody.
Píšete: "
Prostě volně šířený signál si může přijmout kdo chce a šířit také jak chce. " - a odkedy sú programy slovenských komerčných staníc VOĽNE ŠÍRENÉ?
![Co??? ???](http://forum.digizone.cz/Smileys/default/huh.gif)
To že je niečo voľne šírené v SLOVENSKOM DVB-T neznamená, že je to voľné šírenie. V tomto prípade si to môže zaradiť do svojej ponuky každý subjekt v dosahu SK vysielačov, ale nemôže vysielanie presúvať káblom, alebo iným spôsobom na opačný koniec štátu, kde nie je tento príjem VOĽNE dosiahnuteľný. Pokiaľ ste si nevšimli, tak všetky KOMERČNÉ SK stanice majú pre KOMERČNÉ účely svoj príjem chránený systémom PODMIENENÉHO PRÍSTUPU.
Ten problém treba riešiť komplexne, nie iba vyberať to, čo sa komu zrovna hodí. Je jasné, že diváka nezaujímajú autorské práva, on chce pozerať program, podľa možností čo najlacnejšie. Majiteľa práv zasa zaujíma či dostane za svoje dielo zaplatené toľko, aby prežil, prípadne si aj niečo užil. A majiteľa TV stanice zasa zaujíma to, aby jeho stanica generovala dostatočný zisk na to, aby sa zaplatila a a súčasne geneorvala aj nejaký príjem pre majiteľa. A majiteľa distribučnej stanice zasa zaujíma iba to, aby dal divákovi čo požaduje, ale aby ho to čo najmenej stálo, pretože aj on potrebuje v prvom rade peniaze....