Nedivím se, že posluchači Rádia Beat mohou občas reagovat trochu podrážděně. Ta hudba, co tam hrají, to je jako mít celý den puštěný motor Jawy 350.
to co říkáte není pravda a to mám dost fajné ucho na výběr muziky a nejsem advokát rádia Beat; některé bloky rádia Beat nemusím (to ale není problém rádia Beat) ale některé bloky jsou dobré; to samé platí pro Color a Hey; na autorádiu mám stanice naladěny v pořadí Color, Beat, Hey, R-Wien, Čro1 a Čro2. Pokud řešíme obsah muziky, pravdou je, že se najdou chvíle kdy jdu raději do Čro.
Zvuk stanic - a nyní se hezky obnažilo že to není DAB problém - je zřejmě neuchopitelné téma protože ten řetězec zdroj nahrávky - vyslání do éteru je
netransparentní proces a článek, o kterém jsem se již zmínil v jiném tématu Cascaded Audio Coding, který definuje typický vysílací řetězec do pěti fází kde může dojít k redukci datového toku signálu: pořízení, kontribuce, studio, distribuce a vysílání není asi problém jenom DAB ale i FM protože analog FM - nyní jenom má domněnka - neznamená, že analogovému výstřelu na vysílači nepředcházely digitální mišmaše různých kodeků a navíc o různě kvalitě. A to opomíjíme žonglování s kompresí dynamického rozsahu.
Další pravdou je, že při příjmu v autě na trase Brno - Příbor jsem hrubě diskriminován výběrem nabídky; objeví se tam např. Rubi, Haná, Helix a při jejich volbě ten zvuk tak tahá za uši, že od toho jdu okamžitě pryč; nespecifikuji u kterých, to si nepamatuji - navíc mně odradí i obsah - a zůstane osvědčené Čro.