Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.
Stran: [1]
1
Digitální rozhlas / Re:DAB adapter do auta
« kdy: 21. 06. 2017, 12:01:13 »Z toho vyplyva, ze je rozumne pri porizovani noveho auta na DAB jiz pamatovat a priplatit si za nej.
Což je hezká teorie, kterou kazí opět výrobci vozů. U některých vozů ho nepřiplatí, protože v nabídce třeba vůbec není. Nebo se váže jen na nějakou konkrétní výbavu, nejčastěji prémiovou v kombinaci s navigací.
Nakonec tak originální DAB+ může znamenat výsledný příplatek ve výbavě vozu i několik desítek tisíc.
Například u nejlevnější Fabie, DAB+ vyjde cca na 13000,- protože nejde kombinovat s nejlevnějším radiem, ale jen s "lepším" . Citigo v nejlevnější konfiguraci to nejde. Jen od druhé to je opět xx xxx,- , protože rozdíl výbavového stupně, plus příplatek za DAB+ to vyjde dráže než Fabie.
U VW i Nošovické konkurence to samé a může pokračovat.
Můj odhad je ten, že díky cenové demotivaci ze strany výrobců se prodá 2/3 nových vozů bez DAB+ . A ty ojeté se budou z nich rekrutovat.... ...u většiny to při zachování komfortu, funkcionality rozumně nepůjde ani dovybavit. DAB+ prostě za víc než cca 150-180€ navíc proti běžnému radiu nestojí.
2
Digitální rozhlas / Re:DAB adapter do auta
« kdy: 09. 06. 2017, 09:19:15 »Stejne by me zajimalo, z ceho se tech 12-15 tis. Kc sklada. To je i s praci nebo v tom jsou nejake specialni adaptery mechanicke nebo elektricke? Jen me to zajima, ne ze bych vam to neveril.
To "radio" je modul s DVD + modul s monochrom LCD +ovládací panel +kabelový svazek pro napojení na CAN a volant. Doplněk jsou třeba couvací senzory a zpětná kamera + velké LCD . Žádné jednoduché radio se do toho auta nikdy nevyrábělo.
Přes to v uvozovkách radio se totiž v autě nastavují takové věci jako zimní svícení, km vs míle, počítá spotřebu , říká která dveře nejsou dobouchlé, která žárovka praskla. A hlavně kolik km zbývá do servisu a xx jiných chybových, nebo informačních hlášení. Které kdyby se nezobrazovali by mohli znamenat i xxx xxx,- problém.
Je to zvláštní, že v asii se nedělají jen nějaká zjednodušená aftermarket řešení , ale auto se stále vyrábí a asi nechtějí zatím je dráždit porušováním licencí a patentů.
3
Digitální rozhlas / Re:DAB adapter do auta
« kdy: 08. 06. 2017, 10:45:24 »Da se to osadit...
Jenže to jste jen z opakoval. Ano kdy by, tak by.... ...jenže stejně jak už jsem psal já, můžeme se bavit o konkrétních typech vozů kde to jde. Jenže máte stejně auta kde nebývá i žádná 1DIN 2DIN pozice. Prostě není za něčím schovaná, není v jiné palubní desce, prostě výrobce ji tam nikdy nevyrobil. A samozřejmě pokud tam není místo pro jiné radio, nebude nikdo proto "neexistující" rádio vyrábět konverzní kabel pro napojení CAN a volant.
Další věc je, že těžko budete řezat auto které je ještě v záruce nebo skoro po záruce to bych dělal u auta leda z přelomu tisíciletí ale tam problém s jiným radiem asi nebude.
Hlavně podobné úpravy opravdu mohou být důvodem pro ztrátu technické, nebo pokutu. Už za montáž neschválené věci do auta obecně. Ono totiž i pitomé potahy by totiž měli mít aspoň atest. Je to jen o tom jestli kontrolní straně dáte důvod.
Druhá věc je, že primární účelem je konfort, nikoliv jen dokazovat já to dokázal. Takže DIY řešení budou jen okrajová.
4
Digitální rozhlas / Re:DAB adapter do auta
« kdy: 07. 06. 2017, 16:25:13 »
Obecně to hle téma nemá dobré univerzální řešení.
I mnohé auta z let 20xx , nemají od výrobce DAB rádio, zpětně výrobce to dělat nebude a integrace do palubní desky a napojení na palubní desku a ovládání a provozní informace s řídící jednotky vozu neumožnuje vždy zástavbu jiného radia.
A to i auta segment B C , nikoliv jen problém nákupních tašek A segmentu.
Obecný skoro xx let starý návod koupit rámeček, radio a konverzní kabel je prd platný pokud ta palubní deska ani neobsahuje 1DIN nebo 2DIN pozici. Případně nikdo konverzní svazek pro ovládání a napojeni na vůz nedělá.
V xtrémním případě se může stát, že i za podobné kutilství a „domado“ přijdete o technickou ,nebo dostanete pokutu za věci nalepené na palubce či skle, či jiné nechválené zásahy do vozu.
Osobně mě na Ebay by přišlo DAB audio na cca 12000,- až 15000,- za noname china řešení pochybné kvality a funkčnosti. Jenže nikdo jiný celé DAB+ radio nedělá, takže jsem smířen s analogovým tichem v blízké budoucnosti.
Jinak co jsem zkoušel pokud kde někomu i trochu o hudbu jsou DAB to FM tranzitéry naprosto tragická kvalita. Mluvené slovo jakš takš a na dopraní zprávy stačí navigace .
I mnohé auta z let 20xx , nemají od výrobce DAB rádio, zpětně výrobce to dělat nebude a integrace do palubní desky a napojení na palubní desku a ovládání a provozní informace s řídící jednotky vozu neumožnuje vždy zástavbu jiného radia.
A to i auta segment B C , nikoliv jen problém nákupních tašek A segmentu.
Obecný skoro xx let starý návod koupit rámeček, radio a konverzní kabel je prd platný pokud ta palubní deska ani neobsahuje 1DIN nebo 2DIN pozici. Případně nikdo konverzní svazek pro ovládání a napojeni na vůz nedělá.
V xtrémním případě se může stát, že i za podobné kutilství a „domado“ přijdete o technickou ,nebo dostanete pokutu za věci nalepené na palubce či skle, či jiné nechválené zásahy do vozu.
Osobně mě na Ebay by přišlo DAB audio na cca 12000,- až 15000,- za noname china řešení pochybné kvality a funkčnosti. Jenže nikdo jiný celé DAB+ radio nedělá, takže jsem smířen s analogovým tichem v blízké budoucnosti.
Jinak co jsem zkoušel pokud kde někomu i trochu o hudbu jsou DAB to FM tranzitéry naprosto tragická kvalita. Mluvené slovo jakš takš a na dopraní zprávy stačí navigace .
Stran: [1]