Jedná se o poskytovatele kabelového digitálního TV vysílání a internetového připojení.
Pro potenciální klienty této firmy bych měl upozornění, či spíše výstrahu, jak tato firma jedná.Názor na serióznost jednání této samozvané firmy nechť si zanalyzuje každý sám dle vlastního uvážení.Jako důkaz předkládám e-mailovou komunikaci se stížností, která jim byla mnou zaslána ve věci zastupování postiženého klienta :
Věc : Žádost o výpověď smlouvy
Žádám o okamžité vypovězení smlouvy č.xxx, vedenou na xxx, Olomouc.
nebo
možnost převodu a užívání služeb v nezměněné výši měsíčního plnění, vyplývající z původní smlouvy s firmou Erkor.
Důvodem je klamavá propagace Vašeho obchodního zástupce, kdy lživě, neobjektivně a zavádějícím způsobem prezentoval nutnost přechodu stávajících smluv k Vaší společnosti z důvodu zrušení stávajících služeb analog.vysílání a přenosu dat, a jeho následného celkového přechodu na digitální.
Změna nebo postoupení práv ze zaniklé společnosti Erkor není důvodná podmínka k uzavření zcela nové smlouvy za jiných, pro zákazníka evidentně nevýhodných podmínek, jako je zvýšení poplatku, úvazek smlouvy na dobu určitou, nutnost používat Vaše zařízení, které by zákazník při zachování původní analog.služby vůbec nepotřeboval, a s tím rovněž souvisí nutnost zbytečného používáni dalšího ovladače programů apod.Úprava nebo rozšíření programové nabídky za ale vyšší cenu je Vaše rozhodnutí, které vyplynulo z následné nutnosti používat pro příjem Vaše zařízení.
Je zde z Vaší strany evidentní snaha o vazbu zákazníka, aby byl donucen si přikupovat další služby, kdy např. při provozu dnes již běžných dvou TV přijímačů v bytové jednotce si musel po skončení zvýhodněných služeb s omezenou platností trvání koupit další zařízení pro příjem, nebo platit zvýšený tarif za příjem analogového signálu pro další TV.
Jinými slovy si musí zákazník absurdně znovu připlatit za původní službu, na kterou měl již dávno před Vaší manipulací smlouvu.
Stávající analog.služby - dle dodatečného zjištění, budou ještě v provozu po dobu 3-5 let, a tudíž došlo ze strany Vašeho obchodního zástupce (nebo jiného najatého zprostředkovatele) k vědomému uvedení zákazníka v omyl, aby nabyl dojmu, že Vaše samozvané služby jsou pro něj nepostradatelné.
Jen pro srovnání – smlouvy na podobné úrovni je možné získat za mnohem nižší cenu, kdy internet.připojení např.od Telefónicy je v pásmu 300-400 Kč a satelitní příjem srovnatelných programů s asi 60 programy v ČJ je od UPC za 300 a při dalším přípojném místě je průměrná cena 200 Kč měsíčně.Celková cena je tedy do 700 Kč v horší variantě.
U Vás se zákazník po odeznění tzv.zvýhodněných služeb dostane na cenu 1250 (!?!) při nutnosti doplatit příjem pro další TV.Ve svém důsledku jsou tedy ceny u Vás nastaveny i při tzv.zvýhodnění mnohem výše, než u konkurence.Poskytnutí dočasných slev z již i tak předražených služeb je ale zřejmě Vaše obchodní taktika, jak si získat zákazníka.
Z výše uvedeného je tedy patrné, že pokud by Vaše společnost ať přímo či nepřímo nevyvíjela nátlak na zákazníka, tak takový zákazník by při předpokladu svéprávnosti, zdravého rozumu a úsudku nikdy na takovou smlouvu nemohl dobrovolně přistoupit.
Tyto zatajené skutečnosti byly zjištěny až po sepsání smlouvy a zároveň i po zániku zákonné lhůty pro vypovězení předmětné smlouvy.
Pokud tato smlouva nebude vypovězena, nebo podle návrhu převedena na původní, nebo nebude poskytnuta kompenzace cenového rozdílu mezi původní a stávající smlouvou ( a to i po skončení tzv.zvýhodňující akce tak, aby vždy zůstalo měsíční plnění v původní, dřívější nezměněné výši )
z jakéhokoli důvodu,
celou věc předám k občansko - právnímu projednání, kde bude předvoláno více takto postižených svědků (kteří již byli kontaktování za účelem společného postupu a jsou ochotni jít do tohoto sporu ), včetně dotyčného obchodního zástupce, aby se zodpovídal z oprávněnosti a objektivnosti postupů, vedoucích k uzavírání nových smluv.
Následovat budou rovněž psaná upozornění nad praktikami Vaší firmy do již rozběhlých a nikoli příznivých diskuzí hodnocení Vaší firmy na internetu, kterou čtou tisíce lidí a matematicky spočítáno, tak už při odrazení byť jen jediného potenciálního zákazníka (bude jich logicky ale více), bude eliminována výhoda této jedné smlouvy (uzavřené na dobu jednoho roku), plynoucí z cenového navýšení nové smlouvy.
Rovněž budu žádat orgány České obchodní inspekce o vysvětlení oprávněnosti vědomé manipulace se zákazníkem.
Po projednání čekám na Vaše stanovisko.
xxx
Na toto mi bylo odpovězeno :
Dobrý den,
pane xxx, dovolte nám reagovat na Váš email.
Je nám to opravdu líto ale pokud zákazník podepíše novou smlouvu s naši společností, podepíše ji dobrovolně a vybere si službu se závazkem, je povinen závazek u této služby dodržet. Reagujeme tak na základě obchodních podmínek společnosti RIO MEDIA.
Můj dovětek : Jinými slovy - "jdeme přes mrtvoly" .
Moje rada závěrem : Nelitujte tzv. "dobrovolnosti", až už bude pozdě !!!