Nejsem sice příliš častým divákem programu České televize "Déčko," ale již dost dlouhou dobu přemýšlým na barevným schématem této stanice. Zdánlivě bezvýznamná věc totiž skrývá docela zásadní problém. V podstatě jsem si kladl otázku, jestli barevné logo a barevné provedení všeho, co s touto stanicí souvisí je duha nebo jen umělecká licence autora grafiky. Teprve dnes jsem dostal na tuto otázku jasnou odpověď. Na této stanici se vyskytuje "Duháček," což znamená, že barevná grafika této stanice opravdu stvárňuje duhu. V takovém případě se ovšem jedná o zcela zásadní problém. Se stejnou duhou jsem se již totiž několikrát setkal ve školních třídách nebo v mateřských školách, případně také na dětských malůvkách a výkresech. Pro ty, kteří stále ještě netuší o čem tento příspěvek vlastně je, vysvětlím celou věc naprosto jasně. Na první pohled je totiž barevná grafika tohoto dětského kanálu zcela v pořádku a možná i logická. Pro člověka, který si ale pozorně všímá věcí kolem sebe už tak v pořádku není. Modrá barva na duze je totiž na jejím horním okraji, zatím co červená na dolním okraji. Skutečnost je ovšem zcela opačná. Skutečná duha na obloze má barevné spektrum přesně opačně. ČT tak předkládá dětem něco, co je nesmysl a vytváří v jejich hlavách vědomostní zmatek, což by se jistě nemělo dít. Barevná grafika představující duhu by měla odpovídat reálnému světu a nikoliv umělecké představě grafika. Ve chvíli, kdy dnešní malé děti ovlivněné tímto barevným nesmyslem příjdou do školy a v hodinách fyziky budou otáčet barevné spektrum duhy, nastane nemalý problém s odstraňováním toho nesprávného stereotypu, za který může absence základních fyzikálních znalostí autora grafiky. Jak málo stačí na to, abychom v našich dětech vytvářeli nesprávné návyky a zmatky?