Autor Téma: Starší počítačově stvořené animáky a jejich cesta na nosiče  (Přečteno 4247 krát)

blueflash .

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 907
    • ICQ komunikátor - 299934152
    • Zobrazit profil
    • Můj YouTube kanál:
    • E-mail
Co myslíte, vzniklo DVD / BD s takovým Toy Story, starým téměř 20 let, klasickým přepisem filmového pásu nebo byla užita nějaká "plná digitální cesta", kdy již od doby vygenerování animací existuje jakýsi "master videosoubor", jež se jednoduše zkonvertoval do požadovaného formátu pro domácí nosiče?

Pro srovnání (byť to není úplně to samé) - takový Anděl Exit z roku 2000, snímek známý tím, že byl natočen na malou digikameru, byl podle všeho vytištěn na filmový pás a až ten filmový pás byl zpětně přepsán do digi formy pro DVD nosiče. Pochopitelně by technicky logičtější bylo takovýto snímek plně digitálně zpracovat a až poté dojít k rozcestníku (TV, DVD, tehdy i VHS, digiprojekce X klasické kino). Nicméně samozřejmě neznám technické možnosti, příp. cenové relace před 14 lety...

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0


pepa novak

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 35
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Starší počítačově stvořené animáky a jejich cesta na nosiče
« Odpověď #1 kdy: 20. 05. 2014, 09:21:08 »
vyrenderovany material pre film musel mat dost vysoke rozlisenie, a uskladnit ho hoc aj v MPEG2 kodeku nemal byt neriesitelny technicky problem, pripadne to mohlo studio "vyrenderovat" znova pre digitalne nosice


Jan Novák

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 2 445
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Starší počítačově stvořené animáky a jejich cesta na nosiče
« Odpověď #2 kdy: 20. 05. 2014, 11:12:34 »
Podle mě jde také o to, jestli existoval nějaký digitální master, nebo byl konečný sestřih dělaný klasicky filmově. Mělo by to být v obrazu poznat podle viditelného filmového zrna.
U Anděl exitu je to nepochopitelné, tam se chlubili, že je to v DV děláno celé, takže digitální master by měl existovat, navíc ani nebude zrovna velký, i tehdy se to vešlo na jeden HDD.


Malata1 Jak

  • Závislák
  • ****
  • Příspěvků: 463
    • Zobrazit profil
Re:Starší počítačově stvořené animáky a jejich cesta na nosiče
« Odpověď #3 kdy: 20. 05. 2014, 11:27:25 »
No u toho Anděl Exit se teda chlubí jen tím, že to natáčeli na malou digitální kameru. Že by další zpracování probíhalo digitálně jsem zmínku nenašel.


Jan Novák

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 2 445
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Starší počítačově stvořené animáky a jejich cesta na nosiče
« Odpověď #4 kdy: 20. 05. 2014, 11:41:43 »
Já si právě matně pamatuji, že se mluvilo i o střihu. Ani nedává smysl záběry z DV kamery přepsat na film a pak je stříhat, to by film prodražilo několikanásobně. V té době se DV dalo stříhat na stroji, který i se SW vyšel do 100 000 Kč.

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0


Radoslav Košvanec

  • Člen
  • **
  • Příspěvků: 54
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Starší počítačově stvořené animáky a jejich cesta na nosiče
« Odpověď #5 kdy: 22. 06. 2014, 15:27:17 »
Co myslíte, vzniklo DVD / BD s takovým Toy Story, starým téměř 20 let, klasickým přepisem filmového pásu nebo byla užita nějaká "plná digitální cesta", kdy již od doby vygenerování animací existuje jakýsi "master videosoubor", jež se jednoduše zkonvertoval do požadovaného formátu pro domácí nosiče?

Pro srovnání (byť to není úplně to samé) - takový Anděl Exit z roku 2000, snímek známý tím, že byl natočen na malou digikameru, byl podle všeho vytištěn na filmový pás a až ten filmový pás byl zpětně přepsán do digi formy pro DVD nosiče. Pochopitelně by technicky logičtější bylo takovýto snímek plně digitálně zpracovat a až poté dojít k rozcestníku (TV, DVD, tehdy i VHS, digiprojekce X klasické kino). Nicméně samozřejmě neznám technické možnosti, příp. cenové relace před 14 lety...

Toy Story sa renderoval v 2K rozlíšení a v roku 1995 ho vypálili na filmový negatív, z ktorého sa vtedy robili distribučné kópie pre kiná a neskôr aj VHS a prvé DVD. Keďže ale v Pixare zálohujú všetky svoje práce (aj pracovné súbory), nemajú problém vyrenderovať akýkoľvek film nanovo, trebárs aj vo vyššom rozlíšení (4K, 8K), alebo v 3D.

Filmy, ktoré sa kedysi točili v SD/HD na digikamery, sa výsledny master takisto prepálil na filmový pás a potom z neho sa robili nové prepisy pre TV/DVD/Blu-ray, aj kvôli tomu, že z filmového pásu to vyzeralo menej ako TV inscenácia.