To zní, gagarine, odvážně a velmi správně. Zavolá mi zákazník, že má problém (já už samozřejmě vím,že se jedná o LTE). Takže mu odvykládám celou anabázi,kterou musí absolvovat (nahlásit rušení na ČTÚ a čekat, čekat). To pokud nechci přijet na místo a mít s tím další zbytečné výdaje. Řekněmež v horizontu týdnů se podaří zákazníkovi získat protokol od ČTÚ, ale ten je mu v zásadě stále k ničemu, protože stále nehraje (ledva, že by mu filtr pod rukou prodal a nainstaloval přímo příslušný pracovník ČTÚ, čímž by se ale zcela jistě minimálně dopustil porušení pracovní kázně, v horším případě nepovoleného podnikání s rizikem vyhazovu).
ČTÚ pro ty anténáře,kteří měli zájem, zorganizoval "školení" (v zásadě však školené spíše utvrdil v tom,že z organizačního hlediska je navržený postup elementární šlendrián). ČTÚ se naivně domnívá, že seznam proškolených firem, který je na webu k dispozici, je automatická vstupenka do kšeftu zvaného proplácení "ochranných-nápravných opatření". Byla by, kdyby proplácení řídil a financoval přímo ČTÚ ze svého telekomunikačního účtu (což by v zásadě dle zákona měl), ale on to hodil na operátory. Resp. toho, kdo má k TV pásmu nejbližší úsek LTE - T-mobile (což je další nesmysl, jelikož rušit budou všechny 3 10MHz bloky LTE). Nikde není napsáno, že T-mobile musí uzavřít smlouvy s nějakými (místními?) anténáři a proplácet nápravu rušení LTE BTSkami jiným operátorů. Navíc, ani v seznamu spouštěných BTSek LTE není (opět úmyslně?) uveden operátor. Místo jednoznačného a rychlého postupu (který jsem navrhnul dříve) zde bude zbytečné martýrium, zmatky a nejistota. Znovu vše nasvědčuje tomu, že operátoři mají vymyšlen zcela jiný postup (který jsem také nastínil ve svých dřívějších příspěvcích), který nemohou příliš zveřejňovat a ze kterého bude profitovat jen úzká skupina několika firem, které budou následně "pást" místní anténáře za mrzký peníz.