Viem, že zrovnávate "Polepšovňu" s ostatnými filmami, ale stále zabúdate, že "Polepšovna" je film z produkcie Československej televízie a zákonite použili na prepis pôvodný negatív a robili plnohodnotné digitálne reštaurovanie, zatiaľ čo barrandovské a zlínske filmy prepisujú z kadečoho a veľa úsilia pri reštaurovaní nekonajú (a ani sa nečudujem, tiež by som netrávil 3 týždne čistením niečoho, čo má 3 až 4 násobnú generačnú stratu oproti negatívu). Pri filme Requiem zachovala ČT pôvodné aspect ratio, teda 1,66:1 (info na IMDb je nesprávne, ako som poznamenal), pri Pane, vy jste vdova použili redukčnú kópiu, kde bola generačná strata až 6 násobná. Pri filmoch z 50. rokov (Císařův pekař - Pekařův císař, Princezna se zlatou hvězdou, Byl jednou jeden král) ani nerobili dodatočný grading, či neopravovali flicker (typické nedostatky dupozitívu a distribučných kópií na východonemeckej Agfe, než sa premenovala na Orwo v roku 1964, neznášam tie pastelkové a vyšľahané farby), v obraze nechali cue blipy, dokonca vo zvuku nechali kopec pukancov a praskotov. Odkedy som videl výsledok z reštaurovania filmu Rodná zem z roku 1953 (prvý farebný slovenský film, nový kontaktný dupozitív kamerového nitrátového negatívu Agfa cez wet-gate a scan v 2K), očakávam podobné výsledky aj u českých filmov
http://dvdfreak.bloudil.cz/freak.php?p=rodnazem&dz=0 .
Čo som vlastne chcel? Že ČT nás síce zásobuje starými českými filmami v HD rozlíšení, ale pozeráme len na určitý kompromis, ktorý je daný dodaným materiálom Barrandovu a Zlínu a vynaloženým úsilím technikov z ČT.