Ja len pre úplnosť doplním, že CinemaScope je špecifický formát, takže pasovať všetky širokouhlé filmy ako CinemaScope je nesprávne. Špecifikum CinemaScope je mierne upravená perforácia filmového pásu (menšie perforácie), 4 magnetické stopy (L, C, R, S - niekedy nevyužívaný) a mierny orez hornej a spodnej časti obrazu kamerového negatívu pre pomer strán 2,55:1 (ak sa používa na kamere iná optika, než je oficiálna Bausch & Lomb, inak boli pôvodné CinemaScope filmy nakrúcané touto optikou orezané na stranách z pôvodného pomeru strán kamerového negatívu 2,66:1).
V Československu sa oficiálne CinemaScope nepoužíval, resp. využíval len pri distribučných kópiach. Do roku 1959 sme využívali obdobnú francúzsku technológiu nazývanú FranScope, neskôr Agascope (napr. Medená veža, Orlie pierko), ale vo všeobecnosti sa používal od konca 60. rokov Panavision.
Osobne som videl v CinemaScope kópiach tieto filmy: Sen noci svatojánské, Valčík pro milion, Starci na chmelu, Konec agenta W4C (len jeden filmový kotúč) a Kinoautomat. V archívnych materiáloch sa písalo, že aj filmy Smrt v sedle, či Jánošík sa distribuovali na CinemaScope kópiach. Inak všetky širokouhlé filmy boli distribuované ako bežné ŠUP s mono optickým zvukom, CinemaScope kópie vznikli len pre niektoré filmy. Limonádový Joe napríklad vôbec nebol distribuovaný ako CinemaScope.
Ale vo všeobecnosti je veľmi málo informácii o CinemaScope kópiach, nejestvuje žiaden zoznam, ktoré ŠUP filmy mali aj 4 kanálový zvukový mix a ktorý film bol napríklad posledný, môžme usúdiť, že sa jednalo o filmy, ktoré boli distribuované aj ako 70mm (Vysoká modrá zeď, Osvobození Prahy, Sokolovo), resp. sa plánovali ako 70mm blow-up, ale skončilo to len pri testovaní (Zabil jsem Einsteina, pánové, Hvězda padá vzhůru, Akce Bororo, Známost sestry Aleny /? - fullframe testovaný pre blow-up a orez na 2,20:1/).