Autor Téma: Naléhavě prosím o spolupráci!!!  (Přečteno 8042 krát)

Stasi-DDR

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 1 030
    • Zobrazit profil
Re:Naléhavě prosím o spolupráci!!!
« Odpověď #15 kdy: 31. 08. 2013, 19:12:10 »
Použitá anténa (Sira UTV 11/4) má zisk cca. 11dB, což by při PA výkonu 600W a 1200W a započítání útlumu v anténním napáječi, odpovídalo ERP 5kW pro K45 a 10kW pro K21. TX pro k21 má 2x výkonový zesilovač a pro K45 pak 1x výk. zes. Parametry použité yvsíalcí antény jsou v příloze. Na Žižkově má AS větší zisk a proto je pro dosažení max. koordinovaného ERP potřeba nižší PA výkon. Tam ČRa používají TXy (MPX1 až MPX3) Rohde & Schwarz NV 8604 nebo 8603, teď si to přesně nevybavím, který typ to je.
Veďte mě, následujte nebo jděte z cesty!

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0


kajulka2

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 8
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Naléhavě prosím o spolupráci!!!
« Odpověď #16 kdy: 31. 08. 2013, 19:32:34 »
Zdravím, moje anténa je od vysílače cca 8 km, přímá viditelnost stejně jako na Kamennou horku. Podle  televize i set top boxu jede Hřebeč na minimálním výkonu ve srovnání s Kamennou horkou, síla signálu kolem 30%, kvalita u RS7 0, u MUX4 kolem 50%. RS7 vypadává, MUX4 jde celkem bez problémů. Protože mám v signálové cestě průběžný zesilovač 14db, zkusmo jsem ho vyřadil(před chvílí), jestli třeba 100x silnější signál z Hřebče oproti Kamenné horce ten zesilovač nějak nezahltí(nevim přesně nejsem odborník). Výsledek: Muxy z Kamenné horky bez problému jedou, z Hřebče 0. Takže si myslím že Hřebeč naplno rozhodně nejede


Stasi-DDR

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 1 030
    • Zobrazit profil
Re:Naléhavě prosím o spolupráci!!!
« Odpověď #17 kdy: 31. 08. 2013, 19:37:38 »
Pokud by sis pročetl tohle vlákno celé, věděl bys, že s plnými koordinovanými ERP tahle kóta v této chvíli určitě nevysílá.
Veďte mě, následujte nebo jděte z cesty!


kajulka2

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 8
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Naléhavě prosím o spolupráci!!!
« Odpověď #18 kdy: 31. 08. 2013, 19:41:27 »
Vlákno jsem četl celé, zakladatel chtěl poznatky někoho dalšího, tak jsem mu je napsal, nic víc. ;)


Stasi-DDR

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 1 030
    • Zobrazit profil
Re:Naléhavě prosím o spolupráci!!!
« Odpověď #19 kdy: 31. 08. 2013, 19:43:33 »
O.K.!
Veďte mě, následujte nebo jděte z cesty!

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0


dxpetr

  • Závislák
  • ****
  • Příspěvků: 299
    • Zobrazit profil
    • Můj YouTube Kanál
    • E-mail
Re:Naléhavě prosím o spolupráci!!!
« Odpověď #20 kdy: 31. 08. 2013, 22:51:11 »
Tak jsem právě dorazil domů. Byl jsem až ve Svitavách. Zjistil jsem, že v Moravské Třebové je signál na k21 pouhých 55dBuV/d, což rozhodně neodpovídá 10kW ERP. Na straně do Svitav je signál na k21 téměř stejný jako k29 z Kamenné horky 100W ERP. Takže to vypadá, že k21 z Hřebče vysílá cca 100W ERP a na k45 ještě méně.

Takže pokrytí vysílače neodpovídá předpokládaným hodnotám. Proto není na místě zmatkovat. :-)

dnes měřeno , lokalita Tři studně , (Žďársko, Nové Město na Moravě), ani ťuk, na K21 přítomen pouze Jauerling.
Bandscan
http://www.fmlist.org/fi_bs_public_i.php?omid=3293&usage=D&la=de
http://www.youtube.com/user/DXPETR
Tuner Sony XDR-F1HD  I2C mod
Antény: Korner: FM19.3 horizontal, 2xFM15.12 vertical, DAB 2x YAGI VATEN 14P


kajulka2

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 8
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Naléhavě prosím o spolupráci!!!
« Odpověď #21 kdy: 01. 09. 2013, 18:23:31 »
Momentální stav: RS7 síla 40, kvalita kolísá 40-100, MUX4 síla30 kvalita 30%
« Poslední změna: 01. 09. 2013, 18:42:22 od kajulka2 »


Enik

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 592
  • Vědomí vlastní neznalosti je klíčem k poznání.
    • Zobrazit profil
    • E-mail
 Dnes jsem byl kontaktován zástupcem fy. DB, který se podivoval nad mým zjištěním reálného výkonu a pokrytí vysílačů MPX4 a RS7 z lokality Svitavy - Hřebeč. Byl jsem ujišťován, že výkony na obou kanálech jsou na technickém maximu 5 a 7,5kW ERP. Za těchto okolností mě napadají dvě věci:
1) Existuje možnost, že jsem se ve svých zjištěních zmýlil já, a reálný výkon vysílačů opravdu odpovídá deklarovaným hodnotám, potom ovšem tyto výkony neodpovídají předpokládanému pokrytí signálem podle zveřejněných map. Takže faktické pokrytí je mnohem menší než co uvádí provozovatel sítí a ČT. Jelikož doposud nebylo prováděno nezávislé měření, které by ověřilo faktický stav věcí, může se stát, že uváděné a reálné pokrytí počtu obyvatel jsou dvě zcela odlišná čísla!

2) Mnou zjištěný výkon vysílačů na Hřebeči odpovídá skutečnosti, pak je ovšem nutné si položit otázku, jak je možné, že dodavatel vysílací technologie tvrdí, že ERP odpovídá požadovanému výkonu? Měří a kontroluje někdo reálné hodnoty signálu v terénu? Provádí někdo kontrolní měření na pokrytém území? Není možné, že podobná situace je i jinde v republice, a faktické pokrytí je pak jen zlomkem toho, co udávají mapy?


Stasi-DDR

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 1 030
    • Zobrazit profil
Re:Naléhavě prosím o spolupráci!!!
« Odpověď #23 kdy: 02. 09. 2013, 16:01:35 »
Citace z tvého sobotního příspěvku: "Tak jsem právě dorazil domů. Byl jsem až ve Svitavách. Zjistil jsem, že v Moravské Třebové je signál na k21 pouhých 55dBuV/d, což rozhodně neodpovídá 10kW ERP. Na straně do Svitav je signál na k21 téměř stejný jako k29 z Kamenné horky 100W ERP. Takže to vypadá, že k21 z Hřebče vysílá cca 100W ERP a na k45 ještě méně."

Opravdu si myslíš, že při uváděném ERP zástupcem fy DB 5 a 7.5kW, by jsi naměřil takové hodnoty?? Pokud tvrdí zástupce DB, že již vysílají s  max. ERP, tak ať podá důkaz. Např. tě může vzít na vysílací stanoviště a v místnosti, kde jsou TXy umístěné ti na jejich ovládacích panelech (jsou vybaveny LCD zobrazovačem), může ukázat opravdové PA výkony pro K21 a K45, které jdou do sdružovače a dále do AS a ze kterých pak lze na základě parametrů útlumu ve sdružovači + napáječi a zisku provozní antény dovodit reálný ERP. Jinak vyjádření fy DB bude patřit do říše "pověstí a báchorek". Mé informace jsou poněkud odlišné. Bohužel nejsou oficiální.

Veďte mě, následujte nebo jděte z cesty!


Enik

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 592
  • Vědomí vlastní neznalosti je klíčem k poznání.
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Naléhavě prosím o spolupráci!!!
« Odpověď #24 kdy: 02. 09. 2013, 16:15:27 »
Citace z tvého sobotního příspěvku: "Tak jsem právě dorazil domů. Byl jsem až ve Svitavách. Zjistil jsem, že v Moravské Třebové je signál na k21 pouhých 55dBuV/d, což rozhodně neodpovídá 10kW ERP. Na straně do Svitav je signál na k21 téměř stejný jako k29 z Kamenné horky 100W ERP. Takže to vypadá, že k21 z Hřebče vysílá cca 100W ERP a na k45 ještě méně."

Opravdu si myslíš, že při uváděném ERP zástupcem fy DB 5 a 7.5kW, by jsi naměřil takové hodnoty?? Pokud tvrdí zástupce DB, že již vysílají s  max. ERP, tak ať podá důkaz. Např. tě může vzít na vysílací stanoviště a v místnosti, kde jsou TXy umístěné ti na jejich ovládacích panelech (jsou vybaveny LCD zobrazovačem), může ukázat opravdové PA výkony pro K21 a K45, které jdou do sdružovače a dále do AS a ze kterých pak lze na základě parametrů útlumu ve sdružovači + napáječi a zisku provozní antény dovodit reálný ERP. Jinak vyjádření fy DB bude patřit do říše "pověstí a báchorek". Mé informace jsou poněkud odlišné. Bohužel nejsou oficiální.
Máš naprostou pravdu, ale mně je celkem buřt jakým výkonem je vysíláno nebo jakým výkonem jedou TXy. Mě zajímá signál v terénu a u zákazníků, a tam prostě není!!! Takže si kladu otázku, kdo a kde a proč mlží nebo záměrně či nevědomky podává nepravdivé informace. Mně ale děsí, že někdo namontuje vysílač a neprovede alespoň dvě nebo tři kontrolní měření. Je docela možné, že výkon z TXů odpovídá deklarovanému, ale anténa může být vadná nebo špatně zapojená. Těch příčin může být několik. Děsí mně, že by takovýto stav mohl být kdekoliv jinde na vysílačích stejného provozovatele. Pak bude reálné pokrytí signálem blízké nule!


Luboš T.

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 765
    • Zobrazit profil
Re:Naléhavě prosím o spolupráci!!!
« Odpověď #25 kdy: 02. 09. 2013, 16:21:08 »
Tak proč mají na svých zbytečných vebovkách napsaný že byl zahájen testovací provoz ale nikde není napsáno že byl plně spuštěn.Tak co plácají že hodnoty jsou na maximech,žabaři!


Stasi-DDR

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 1 030
    • Zobrazit profil
Re:Naléhavě prosím o spolupráci!!!
« Odpověď #26 kdy: 02. 09. 2013, 16:58:56 »
Citace z tvého sobotního příspěvku: "Tak jsem právě dorazil domů. Byl jsem až ve Svitavách. Zjistil jsem, že v Moravské Třebové je signál na k21 pouhých 55dBuV/d, což rozhodně neodpovídá 10kW ERP. Na straně do Svitav je signál na k21 téměř stejný jako k29 z Kamenné horky 100W ERP. Takže to vypadá, že k21 z Hřebče vysílá cca 100W ERP a na k45 ještě méně."

Opravdu si myslíš, že při uváděném ERP zástupcem fy DB 5 a 7.5kW, by jsi naměřil takové hodnoty?? Pokud tvrdí zástupce DB, že již vysílají s  max. ERP, tak ať podá důkaz. Např. tě může vzít na vysílací stanoviště a v místnosti, kde jsou TXy umístěné ti na jejich ovládacích panelech (jsou vybaveny LCD zobrazovačem), může ukázat opravdové PA výkony pro K21 a K45, které jdou do sdružovače a dále do AS a ze kterých pak lze na základě parametrů útlumu ve sdružovači + napáječi a zisku provozní antény dovodit reálný ERP. Jinak vyjádření fy DB bude patřit do říše "pověstí a báchorek". Mé informace jsou poněkud odlišné. Bohužel nejsou oficiální.
Máš naprostou pravdu, ale mně je celkem buřt jakým výkonem je vysíláno nebo jakým výkonem jedou TXy. Mě zajímá signál v terénu a u zákazníků, a tam prostě není!!! Takže si kladu otázku, kdo a kde a proč mlží nebo záměrně či nevědomky podává nepravdivé informace. Mně ale děsí, že někdo namontuje vysílač a neprovede alespoň dvě nebo tři kontrolní měření. Je docela možné, že výkon z TXů odpovídá deklarovanému, ale anténa může být vadná nebo špatně zapojená. Těch příčin může být několik. Děsí mně, že by takovýto stav mohl být kdekoliv jinde na vysílačích stejného provozovatele. Pak bude reálné pokrytí signálem blízké nule!

Anténa nemůže být "špatně zapojená". Tam nic špatně připojit nejde, je tam pouze vstupní konektor typu EIA 1-5/8. Spíše může být vadná (nebo poškozená transportem nebo při instalaci vrtulníkem) a nedosahuje deklarovaného zisku (11dB). Ještě můžou být špatně provedené konektory EIA na anténním napáječi, ale pokud by zde došlo ke skratu nebo svodu, zákonitě by musely zareagovat ochranné obvody TXu! Při vzdálensoti několika km od stanoviště a přímé viditelnosti nemůže být hodnota na měřící anténě (při ERP 5 a  7.5kW) na hodnotě 55dB/uV. Já mám TX s ERP 10kW vzdálený 5.5km a na přímou viditelnost mám signál (anténa Fracarro LP45) s úrovní 75dB/uV. Při hodnotě 55dB/uV by ERP odpovídalo cca. 100W. Takže buď DB tvrdí to co tvrdí a přitom neví, že má něco s AS a do antény jdou skutečné PA výkony odpovídající dle výpočtů koordinovaným ERP nebo jednoduše lžou. Dle mě to druhé. Pokud by provedli měření v okolí vysílače a zjistili by podezřele nízké hodnoty na měřící anténě v řádu desítek dB od předpokládaných hodnot, muselo by je logicky napadnout, že něco není v pořádku.
Veďte mě, následujte nebo jděte z cesty!


Kuba Melín

  • Global Moderator
  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 732
    • Zobrazit profil
    • DVB Servis
    • E-mail
Re:Naléhavě prosím o spolupráci!!!
« Odpověď #27 kdy: 02. 09. 2013, 17:04:01 »
Citace z tvého sobotního příspěvku: "Tak jsem právě dorazil domů. Byl jsem až ve Svitavách. Zjistil jsem, že v Moravské Třebové je signál na k21 pouhých 55dBuV/d, což rozhodně neodpovídá 10kW ERP. Na straně do Svitav je signál na k21 téměř stejný jako k29 z Kamenné horky 100W ERP. Takže to vypadá, že k21 z Hřebče vysílá cca 100W ERP a na k45 ještě méně."

Opravdu si myslíš, že při uváděném ERP zástupcem fy DB 5 a 7.5kW, by jsi naměřil takové hodnoty?? Pokud tvrdí zástupce DB, že již vysílají s  max. ERP, tak ať podá důkaz. Např. tě může vzít na vysílací stanoviště a v místnosti, kde jsou TXy umístěné ti na jejich ovládacích panelech (jsou vybaveny LCD zobrazovačem), může ukázat opravdové PA výkony pro K21 a K45, které jdou do sdružovače a dále do AS a ze kterých pak lze na základě parametrů útlumu ve sdružovači + napáječi a zisku provozní antény dovodit reálný ERP. Jinak vyjádření fy DB bude patřit do říše "pověstí a báchorek". Mé informace jsou poněkud odlišné. Bohužel nejsou oficiální.
Máš naprostou pravdu, ale mně je celkem buřt jakým výkonem je vysíláno nebo jakým výkonem jedou TXy. Mě zajímá signál v terénu a u zákazníků, a tam prostě není!!! Takže si kladu otázku, kdo a kde a proč mlží nebo záměrně či nevědomky podává nepravdivé informace. Mně ale děsí, že někdo namontuje vysílač a neprovede alespoň dvě nebo tři kontrolní měření. Je docela možné, že výkon z TXů odpovídá deklarovanému, ale anténa může být vadná nebo špatně zapojená. Těch příčin může být několik. Děsí mně, že by takovýto stav mohl být kdekoliv jinde na vysílačích stejného provozovatele. Pak bude reálné pokrytí signálem blízké nule!

Zaprvé. DB a PD prostě nevěřit ani nos mezi očima. Je to úplně to samé, jako když Pařízek tvrdil, že jeho rádia nepřekračují povolené výkony, a přitom měl na jistém vysílači u Třebíče pro 300 W ERP nainstalován 1 kW koncový stupeň, který podle viditelného elektroměrů jel 100% naplno (se ztrátou v kabelu a ziskem AS to pak dalo asi 5 kW ERP a ten TX chodil i v Podkrkonoší).

Zadruhé, je klidně možné, že AS nebo jiné prvky jsou namontovány špatně, a vysílač třeba zapl nějakou ochranu proti vysokému PSV a vypl koncový zesilovač (a jede tedy jen budič). Pak by ERP odpovídal, jak už tu někdo psal. Při bordelu v mux4/RS7 kdy ani po několika měsících a rozebrání problému do podrobností na fórech nejsou jejich technici schopni nastavit korektně GOP v MPEG 2 bych se ani nedivil, kdyby něco takového bylo možné a oni to ani nevěděli.

Zatřetí, jak také někde v diskuzi padlo a jsou to reálná fakta, zatímco vysílače ČRa jsou násobně dražší a kvalitnější a zároveň jedou na 50-70 maximálního PA výkonu, Pařezovy vysílače jsou šunky a zároveň jedou na 100 % PA výkonu, a to do horších AS a dalších prvků v cestě. Co to ve výsledku udělá se signálem nelze jasně říct, že to na něj bude mít spíše negativní vliv je ale logické. Já jsem třeba na Pařezových vysílacích ani za ideálních podmínek (pár km vzdálenost, přímá viditelnost, žádné echo-preecho, na anténu bez zesilovače) nenaměřil nikdy MER vyšší než 30-31 dB. U ČRa mi běžně měřák za takových podmínek ukazuje MER >36 dB. To je také fakt.

S anténami je to jako s ženami - je to složitější, než to na první pohled vypadá :)

Profesionální instalace antén pro DVB-T, DAB i VKV FM, satelitních parabol, měření signálu a další poradenství - http://www.dvbservis.cz


Luboš T.

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 765
    • Zobrazit profil
Re:Naléhavě prosím o spolupráci!!!
« Odpověď #28 kdy: 02. 09. 2013, 17:22:17 »
Prostě a jednoduše Pařízek na budování kvalitní sítě nemá a nikdy mít nebude.Ten je tak dobrý na vystavění pár vysílačů v několika městech a konec.Dál nemá šanci.V ČRA se ted musí smát jak vyplula na povrch neschopnost této firmy vybudovat aspoň průměrnou síť která by odpovídala mapám pokrytí.Není se čemu divit když má k ruce jen amatéry a k tomu nakupuje levnou techniku.


Stasi-DDR

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 1 030
    • Zobrazit profil
Re:Naléhavě prosím o spolupráci!!!
« Odpověď #29 kdy: 02. 09. 2013, 18:20:09 »
Citace z tvého sobotního příspěvku: "Tak jsem právě dorazil domů. Byl jsem až ve Svitavách. Zjistil jsem, že v Moravské Třebové je signál na k21 pouhých 55dBuV/d, což rozhodně neodpovídá 10kW ERP. Na straně do Svitav je signál na k21 téměř stejný jako k29 z Kamenné horky 100W ERP. Takže to vypadá, že k21 z Hřebče vysílá cca 100W ERP a na k45 ještě méně."

Opravdu si myslíš, že při uváděném ERP zástupcem fy DB 5 a 7.5kW, by jsi naměřil takové hodnoty?? Pokud tvrdí zástupce DB, že již vysílají s  max. ERP, tak ať podá důkaz. Např. tě může vzít na vysílací stanoviště a v místnosti, kde jsou TXy umístěné ti na jejich ovládacích panelech (jsou vybaveny LCD zobrazovačem), může ukázat opravdové PA výkony pro K21 a K45, které jdou do sdružovače a dále do AS a ze kterých pak lze na základě parametrů útlumu ve sdružovači + napáječi a zisku provozní antény dovodit reálný ERP. Jinak vyjádření fy DB bude patřit do říše "pověstí a báchorek". Mé informace jsou poněkud odlišné. Bohužel nejsou oficiální.
Máš naprostou pravdu, ale mně je celkem buřt jakým výkonem je vysíláno nebo jakým výkonem jedou TXy. Mě zajímá signál v terénu a u zákazníků, a tam prostě není!!! Takže si kladu otázku, kdo a kde a proč mlží nebo záměrně či nevědomky podává nepravdivé informace. Mně ale děsí, že někdo namontuje vysílač a neprovede alespoň dvě nebo tři kontrolní měření. Je docela možné, že výkon z TXů odpovídá deklarovanému, ale anténa může být vadná nebo špatně zapojená. Těch příčin může být několik. Děsí mně, že by takovýto stav mohl být kdekoliv jinde na vysílačích stejného provozovatele. Pak bude reálné pokrytí signálem blízké nule!

Zaprvé. DB a PD prostě nevěřit ani nos mezi očima. Je to úplně to samé, jako když Pařízek tvrdil, že jeho rádia nepřekračují povolené výkony, a přitom měl na jistém vysílači u Třebíče pro 300 W ERP nainstalován 1 kW koncový stupeň, který podle viditelného elektroměrů jel 100% naplno (se ztrátou v kabelu a ziskem AS to pak dalo asi 5 kW ERP a ten TX chodil i v Podkrkonoší).

Zadruhé, je klidně možné, že AS nebo jiné prvky jsou namontovány špatně, a vysílač třeba zapl nějakou ochranu proti vysokému PSV a vypl koncový zesilovač (a jede tedy jen budič). Pak by ERP odpovídal, jak už tu někdo psal. Při bordelu v mux4/RS7 kdy ani po několika měsících a rozebrání problému do podrobností na fórech nejsou jejich technici schopni nastavit korektně GOP v MPEG 2 bych se ani nedivil, kdyby něco takového bylo možné a oni to ani nevěděli.

Zatřetí, jak také někde v diskuzi padlo a jsou to reálná fakta, zatímco vysílače ČRa jsou násobně dražší a kvalitnější a zároveň jedou na 50-70 maximálního PA výkonu, Pařezovy vysílače jsou šunky a zároveň jedou na 100 % PA výkonu, a to do horších AS a dalších prvků v cestě. Co to ve výsledku udělá se signálem nelze jasně říct, že to na něj bude mít spíše negativní vliv je ale logické. Já jsem třeba na Pařezových vysílacích ani za ideálních podmínek (pár km vzdálenost, přímá viditelnost, žádné echo-preecho, na anténu bez zesilovače) nenaměřil nikdy MER vyšší než 30-31 dB. U ČRa mi běžně měřák za takových podmínek ukazuje MER >36 dB. To je také fakt.

DB má TXy napojené na dálkový dohled, takže pokud by došlo k reakci ochrany koncového stupně a ten by poté byl od systému odpojen, muselo by se to na dohledovém pracovišti projevit. A nechce se mi věřit, že by tam pracovali totální blbci, že by si tak závažné skutečnosti nevšimli.
Co se týče hodnoty MER, tak ta je dána použitým HW (Electrolink) a myslím, že to i tento italský výrobce (který je na trhu od roku 1990, takže má "dlouhou" tradici a "velké" zkušenosti v oblasti vývoje a výroby TV a R vysílačů) uvádí i na svém webu, že jeho výrobky mají max. MER 31dB. A ten provoz na "plný ceres" taky těmto VZDUCHEM CHLAZENÝM vysílačům moc nesvědčí a nelze se pak divit, že Pařízek má někde neustále problémy (viz v minulosti Jihlava, HK, OL, ČB). ČRa používají  TXy R&S řady NV86xx, které jsou chlazeny kapalinou (glykolalkoholem) a tudíž (i díky nevyužívání max PA výkonu) jsou jejich provozní parametry daleko stabilnější a méně poruchové než vysílače Electrolink. 
Veďte mě, následujte nebo jděte z cesty!