Autor Téma: Video Káble rada  (Přečteno 2167 krát)

imajzl

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 1
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Video Káble rada
« kdy: 01. 10. 2012, 01:22:23 »
Ahojte som študent na Filmovej a televíznej fakulte a potrebujem odpoved na jednu technickú záležitosť.
Robím na práci, o kábloch používaných pri natáčaní tv vysielaní, (koaxiálnych 75 ohm)

Problém:
Všimol som si, že drvivá väčšina produkcí u nás aj vo svete, pri káblovaní používaju koaxiáli zelenej farby. PREČO?
v dnešnej dobe, sa dajú zohnať len biele, popripade čierne.... Odkial ich oni berú a prečo tak záležií na farbe?
Dakujem pekne, otazka je možno naivna ale pomôže to kontextu mojej práce  ;)

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0


amatér Tondach

  • Závislák
  • ****
  • Příspěvků: 356
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Video Káble rada
« Odpověď #1 kdy: 01. 10. 2012, 05:57:18 »
A co zeptat v té škole? Tam to nikdo neví?  :P


Jaroslav Syrový

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 563
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Video Káble rada
« Odpověď #2 kdy: 01. 10. 2012, 07:21:04 »
Zelený koaxiální kabel pro televizní rozvody se používá k uložení do země, takže asi proto není moc vidět :D , ale u kabelů pro vysílání to může být samozřejmě jinak.


Petr Svoboda

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 1 079
    • Zobrazit profil
Re:Video Káble rada
« Odpověď #3 kdy: 01. 10. 2012, 09:06:34 »
Zajímavý dotaz. Jsem zvědavý, zda někdo bud znát skutečný důvod. Možná bys mohl udělat anketu.
Já si zkusím tipnout:
a) historický důvod - zelená se používala pro vf kabely k jejich odlišení od nf nebo silových
b) zelená barva je kamerou nejméně "vidět"


Jan Novák

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 2 445
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Video Káble rada
« Odpověď #4 kdy: 01. 10. 2012, 09:21:31 »