reklama

Autor Téma: Stanovisko SOI k plánovanému zavedeniu servisných poplatkov Sky/Cslink !!!  (Přečteno 9273 krát)

Adámek Karel

  • Závislák
  • ****
  • Příspěvků: 391
    • Zobrazit profil
Opticum 9500 HD WORLD SAT TV 28,5°-23,5°-19,2°-13°E
40PFL6606H/12,RWT DTV-401T,Evolve Scorpio DT-3010HD
DVB-T-CZ Mux 1,2 Biskupská kupa Zlaté Hory (36,53k)  PL Mux 1,2,3 Opole Chrzelice (46,34,43k)  
Antény - 2xTVA 21-60
Zesilovač IVO DVB-T 30dB X
Slučovač IVO SLR03-F 36,51-53k + Rest

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0

reklama



ladik 12

  • Stálý člen
  • ***
  • Příspěvků: 105
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Ze stanoviska vyplyva, ze se SOI vubec nazabyvala skutecnosti, ze vysokou porizovaci cenu karty obe spolecnosti (Skylink i CSlink) zduvodnovaly prave tim, ze si v jeji cene predplacite dozivotni servis. (Budto na to nebyla SOI upozornena nebo to pominula.)
Pokud budete psat stiznost na COI a/nebo CTU, nezapomente tuto skutecnost zduraznit.
 


PIT0MEC

  • Závislák
  • ****
  • Příspěvků: 388
    • Zobrazit profil
Ze stanoviska vyplyva, ze se SOI vubec nazabyvala skutecnosti, ze vysokou porizovaci cenu karty obe spolecnosti (Skylink i CSlink) zduvodnovaly prave tim, ze si v jeji cene predplacite dozivotni servis. (Budto na to nebyla SOI upozornena nebo to pominula.)
Pokud budete psat stiznost na COI a/nebo CTU, nezapomente tuto skutecnost zduraznit.
Takovou blbost nikdy žádná ze společností neuvedla. To je pouze vsugerovaná představa některých jedinců, kteří si nějak záhadně vydedukovali, že by tomu tak mohlo být a posléze z toho udělali obecnou pravdu. Leč procitnutí bývá někdy jiný, než sny  :P


Stefan Bukovan

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 912
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Fakt si nedáte pokoj? To že veríte blbým reklamám je Váš problém. Normálny človek po prečítaní VOP hneď vedel, že kupuje mačku vo vreci - značka Skylink a aj CSlink nikdy nič negarantovala - teda okrem toho že za cca 2000 Kč si človek kúpil 20 dní tzv. global free príjmu. Všetko ostatné bolo podmienené uzatvorením dobrovoľného zmluvného vzťahu medzi majiteľom karty a spoločnosťou, kde majiteľ karty súhlasil aj s tým, že si spoločnosť môže meniť podmienky poskytovania služby. A majiteľ karty mohol v takomto prípade od zmluvy odstúpiť a zostala mu drahá škrabka na okná.
Skylink CZ, MagioSat (nové)
OpenBox X-810, Ariva 210 HD Combo, ADB 5800SX, KAON CO1300
DG-380


ivovi

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 1 514
    • Zobrazit profil
Ze stanoviska vyplyva, ze se SOI vubec nazabyvala skutecnosti, ze vysokou porizovaci cenu karty obe spolecnosti (Skylink i CSlink) zduvodnovaly prave tim, ze si v jeji cene predplacite dozivotni servis. (Budto na to nebyla SOI upozornena nebo to pominula.)
Pokud budete psat stiznost na COI a/nebo CTU, nezapomente tuto skutecnost zduraznit.
Takovou blbost nikdy žádná ze společností neuvedla. To je pouze vsugerovaná představa některých jedinců, kteří si nějak záhadně vydedukovali, že by tomu tak mohlo být a posléze z toho udělali obecnou pravdu. Leč procitnutí bývá někdy jiný, než sny  :P

Skylink, rok 2008:
:1. Ceník dekódovacích TT Karet Všechny ceny jsou uvedeny včetně DPH 19 %.
Dekódovací TT karty--doporučená prodejní cena karty--v ceně karty je již zahrnuta aktivace
TT Karta Standard ---1 999 Kč---------------------------všech neplacených programů bez časového omezení

Skylink, rok 2010, 2011:
Dekódovací karta Skylink--Doporučená prodejní cena karty(Včetně DPH 19%) --V ceně karty je již zahrnuta aktivace
Karta Skylink Standard----1 999 Kč-----------------------------------------------Všech neplacených programů bez časového omezení + BONUS 2 měsíce MULTI a program HBO

Skylink, rok 6/2012:
Dekódovací karta Skylink--Doporučená prodejní cena karty--V ceně karty je již zahrnuta aktivace
Karta Skylink Standard HD (IR)--2 199 Kč---------------------všech základních českých a slovenských programů bez pravidelných poplatků + BONUS 2 měsíce balíčky KOMBI, HD PLUS, programy HBO HD, HBO, HBO Comedy, Cinemax a balíček CS TV.

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0

reklama



Petr Svoboda

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 1 056
    • Zobrazit profil
Skylink, rok 2008:
...všech neplacených programů bez časového omezení

Skylink, rok 6/2012:
...všech základních českých a slovenských programů bez pravidelných poplatků .
Uvádíš dobrý příklad.
Zatímco "bez časového omezení" asi napadnout nejde, protože v té době existovala Roční karta a tento termín měl vysvětlovat, že toto není roční karta, u toho prohlášení 6/2012 je "bez pravidelných poplatků". Servisní poplatek určitě pravidelným je. Teď asi bude důležité, kde všude toto říkali, uváděli, zaručovali. A možná začne zvažování, zda to je trvale, komukoliv (na držitele) "doživotně", co se stane po úmrtí registrovaného uživatele. Ona takováto konzola je v moderním právu málo používaná a je to spíš na vztahu k podstatně vyšší instituci, než ke komerčnímu subjektu (státu, králi,...), který dokáže operovat s úmrtím, dědictvím, přenositelností a převoditelností. A tady myslím nemáme šanci na úspěch, protože proti sobě máme "slabého" partnera. Ani to, že si každý hulákající diskutující představuje, že to je na doručitele, že uvedl nepravdivé údaje při registraci, má 10 karet, ap. a Skylink mu to bude hradit. Kdyby proti sobě měl silného partnera, "smaže" ho ne na 3 doby, ale na jednu dobu. Prostě teď je základní rozpor mezi slabým partnerem (ne stát) a vynucováním plnění, které dokáže garantovat jen silný partner. Ale to si musí každý odehrát individuálně ve své hlavě, v hospodě, v diskusních fórech.


Pamětník

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 2 442
  • KLD-40W4000, 32LD550, LE32B450, SyncMaster 2370HD
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Slovíčkaření. Bohužel ve slovníku Skylinku je termín "pravidelný poplatek" vztahován jen ke konkrétní skupině stanic. Každý jistě chápe, že třeba balíček HBO je přirozeně pravidelně zpoplatněn. Podobně je ve mluvě Skylinku balíček základních česko-slovenských stanic zadarmo, v balíčku GRATIS. To se v terminologii Skylinku nezmění ani v budoucnu, jen byl vymyšlen pravidelný "servisní poplatek". Ten opravdu asi neodporuje znění VOP, protože v nich nikdy nebylo výslovně uvedeno, že v ceně karty je předplacený právě "doživotní servis". A právě jen o to slovíčko "servis" jde. Na druhé straně by mohl Skylink vymyslet jiný termín a měsíční poplatek nazvat zcela jinak a co potom? Co třeba tvrdit, že režim karty vyžaduje každý měsíc její aktivaci a tento administrativně technologický úkon spotřebuje nějaké vícenáklady, které někdo spočítal na 29.-Kč? Nebo snad každý ve svém přijímači nevidí, od kdy do kdy je na jeho kartě aktivní konkrétní služba?

Tím se nechci zastávat Skylinku, jsem také jeho budoucí obětí, ale nyní bude záležet jen na tom, pro kterou stranu této služby jsou inovované podmínky akceptovatelné? Pro mne ne, proto skončím, ale bude mne pochopitelně mrzet, že mi peníze za kartu vydržely něco přinášet jen tak krátce. Nic víc, nic míň. Ano, vzdávám to, ale protože nejsem závislý na TV z DVB-S, jako mnoho jiných, nebudu ani nic proti Skylinku podnikat. Nestojí mi to za nervy a další zklamání. Skylink už mne jednorázově zkasíroval a bude jen na něm, zda bude schopen mi v budoucnu něco nabídnout, abych opět mu nějaké peníze věnoval. U mne zatím soukromý "TEST" Skylinku brzy skončí a komentované peníze za kartu zahrnu mezi přirozené náklady na mé koníčky, jako je třeba vícenásobný nákup přijímačů DABu, abych mohl testovat příjem digitálního rozhlasu, nebo placení internetu na chalupě.
DVB-C = 3 x TechniSat TechniCrypt >>CXV<<
DVB-T/T2 = 2x MMC LG MS450H, MAXIMUM T-1300 FTA, EVOLVE OMEGA T2, USB tuner HDTV DVB-T/DVB-T2+FM/DAB+
DVB-S2 = SKYMASTER 80cm, MOTOR SG-2100A, Comag SL100HD PVR
DAB+ = HAMA DIR3100, SIRD 14 C2, LINGO iJoy, Albrecht DR50, SONY XDR-S56DBP, Dual DAB+3 a 3 další


Petr Svoboda

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 1 056
    • Zobrazit profil
Slovíčkaření. Považuji za trapné, že nás Skylink k tomu dohnal. Ale kde nevládne zdravý rozum, hádáme se o slovíčka. Já osobně před lety velmi podobnou situaci zažil s kabelovkou (navýšení symbolického poplatku na dost značnou hodnotu s odůvodněním růstu nákladů). Hádal jsem se, marně. Zrušil jsem kabelovku a přestože to je moc roků, stále to bolí - nikdy ji znovu nezavedu.
Zvážil jsem - najdu stejnou službu levněji? Našel jsem satelit+ později DVB-T. Byl jsem vlastně vděčný za každý rok, kdy jsem měl satelitní příjem "za nulu". Teď to zaniklo. Mrzí mě to, ale už to nebolí tolik jako tehdy kabelovka.
Jakmile mi vyprší lhůta a dolehne na mě placení měsíčního poplatku, nepochybně jej aspoň několikrát zaplatím. A znovu budu zvažovat - najdu stejnou službu levněji? V aktuálních podmínkách příjmu, které budou platit v tom okamžiku? Nebude už DVB-T2 (cha, cha)?
A rozhodnu se, zda zůstanu u satelitu nebo ne.


PIT0MEC

  • Závislák
  • ****
  • Příspěvků: 388
    • Zobrazit profil
Ze stanoviska vyplyva, ze se SOI vubec nazabyvala skutecnosti, ze vysokou porizovaci cenu karty obe spolecnosti (Skylink i CSlink) zduvodnovaly prave tim, ze si v jeji cene predplacite dozivotni servis. (Budto na to nebyla SOI upozornena nebo to pominula.)
Pokud budete psat stiznost na COI a/nebo CTU, nezapomente tuto skutecnost zduraznit.
Takovou blbost nikdy žádná ze společností neuvedla. To je pouze vsugerovaná představa některých jedinců, kteří si nějak záhadně vydedukovali, že by tomu tak mohlo být a posléze z toho udělali obecnou pravdu. Leč procitnutí bývá někdy jiný, než sny  :P

Skylink, rok 2008:
:1. Ceník dekódovacích TT Karet Všechny ceny jsou uvedeny včetně DPH 19 %.
Dekódovací TT karty--doporučená prodejní cena karty--v ceně karty je již zahrnuta aktivace
TT Karta Standard ---1 999 Kč---------------------------všech neplacených programů bez časového omezení

Skylink, rok 2010, 2011:
Dekódovací karta Skylink--Doporučená prodejní cena karty(Včetně DPH 19%) --V ceně karty je již zahrnuta aktivace
Karta Skylink Standard----1 999 Kč-----------------------------------------------Všech neplacených programů bez časového omezení + BONUS 2 měsíce MULTI a program HBO

Skylink, rok 6/2012:
Dekódovací karta Skylink--Doporučená prodejní cena karty--V ceně karty je již zahrnuta aktivace
Karta Skylink Standard HD (IR)--2 199 Kč---------------------všech základních českých a slovenských programů bez pravidelných poplatků + BONUS 2 měsíce balíčky KOMBI, HD PLUS, programy HBO HD, HBO, HBO Comedy, Cinemax a balíček CS TV.
Však za základní programy po tobě nikdo žádný další prachy nechce, aktivovaný je máš bez časovýho omezení, to se tady rozepisuješ úplně zbytečně. Servisní poplatek je za správu karty a u té ti nikdy nikdo nesliboval, že to bude zadarmo navěky.


PIT0MEC

  • Závislák
  • ****
  • Příspěvků: 388
    • Zobrazit profil
Slovíčkaření. Považuji za trapné, že nás Skylink k tomu dohnal. Ale kde nevládne zdravý rozum, hádáme se o slovíčka. Já osobně před lety velmi podobnou situaci zažil s kabelovkou (navýšení symbolického poplatku na dost značnou hodnotu s odůvodněním růstu nákladů). Hádal jsem se, marně. Zrušil jsem kabelovku a přestože to je moc roků, stále to bolí - nikdy ji znovu nezavedu.
Zvážil jsem - najdu stejnou službu levněji? Našel jsem satelit+ později DVB-T. Byl jsem vlastně vděčný za každý rok, kdy jsem měl satelitní příjem "za nulu". Teď to zaniklo. Mrzí mě to, ale už to nebolí tolik jako tehdy kabelovka.
Jakmile mi vyprší lhůta a dolehne na mě placení měsíčního poplatku, nepochybně jej aspoň několikrát zaplatím. A znovu budu zvažovat - najdu stejnou službu levněji? V aktuálních podmínkách příjmu, které budou platit v tom okamžiku? Nebude už DVB-T2 (cha, cha)?
A rozhodnu se, zda zůstanu u satelitu nebo ne.
22 let po revoluci (89) už by snad lidi mohli mít tolik soudnosti aby věděli, že zadarmo není v tržním hospodářství nic a za jednorázovou cenu se taky nedá něco trvale poskytovat. Bohužel národ čechoslováků se nepoučil ze všech těch krachlejch kampeliček, investičních fondů, bank apod., kde se taky slibovaly nesmysly a nakonec každýmu zbyly akorát oči pro pláč  ::)


Petr Svoboda

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 1 056
    • Zobrazit profil
22 let po revoluci (89) už by snad lidi mohli mít tolik soudnosti aby věděli, že zadarmo není v tržním hospodářství nic a za jednorázovou cenu se taky nedá něco trvale poskytovat. Bohužel národ čechoslováků se nepoučil ze všech těch krachlejch kampeliček, investičních fondů, bank apod., kde se taky slibovaly nesmysly a nakonec každýmu zbyly akorát oči pro pláč  ::)
Ale to snad i lidi mají tolik soudnosti okolo termínu "zadarmo". Ale tady se vede diskuse, proč to Skylink tolik roků dělal tak hloupým marketingem, a celkem bezostyšně tyl z nevyřčené skutečnosti, že to bude "navěky" a "bez vynaložení jediné koruny". Prostě jejich hlásek, který by jasně vyvracel oba sporné termíny, byl příliš slabý - pokud vůbec existoval. Zákazník není povinen předvídat chování protistrany, je v nevýhodném postavení. Proto tu je tolik zákonů na jeho ochranu. Teď záleží, jestli nějaký zákon půjde na tuto situaci použít.
Ovšem daleko nejhorší by bylo, kdyby se do toho nacpal nějaký šílený politik a ve snaze sehnat politický body začal vytrubovat, že potřebujeme nový zákon.

Již dlouho tu existuje, a lidi jsou zvyklí, obchodní zvyk - malý vstupní náklad a vyšší paušální poplatky nebo vysoký vstupní náklad a nízké/žádné paušály. Například postup Eurotelu se službou GO (vzpomeň) je dávno dávno překonaný a lidi jsou teď na větvi, když ho někdo po tolika letech oprášil. Pravda, kdyby tady měl Eurotel monopol, nejen že by to stále byl ještě Eurotel, ale hodně bysme se divili nad cenami služeb. A to vůbec nepočítám, že Eurotel neměl tak hloupý marketing. U DVB-S nemáme konkurenci, tak jediný protitlak může vzejít od zákazníků (státu je to jedno). A nedivím se, když se zákazníci ozývají. Část jich skutečně odejde, část zůstane a bude platit, a uplatňovat svá práva na bezvadnou službu.


PIT0MEC

  • Závislák
  • ****
  • Příspěvků: 388
    • Zobrazit profil
A proč by měl Skylink vyvracet nějaký smyšlenky lidí? Akorát by ho to stálo úsilí a stejně jsou jedinci, kteří si to vyvrátit nenechají.


ivovi

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 1 514
    • Zobrazit profil
Však za základní programy po tobě nikdo žádný další prachy nechce, aktivovaný je máš bez časovýho omezení, to se tady rozepisuješ úplně zbytečně. Servisní poplatek je za správu karty a u té ti nikdy nikdo nesliboval, že to bude zadarmo navěky.
Poplatky se daji vymyslet na cokoliv a kdykoliv. O samotny poplatek nejde, ten muze byt v poradku. Jde o nespleneny slib (v cene aktivace neplacenych programu bez casoveho omezeni atd.).
Jestli se vam libi takoveto trzni hospodarstvi zalozene na podvodech a oblbovani lidi, je to vase vec. Mne ne. Podle meho se M77 i byvali vlastnici Skylinku mohli dopustit:
1) Klamave ci agresivni obchodni praktiky (zakon o ochrane spotrebitele)
2) Zneuzivani dominantniho postaveni - dlouhodobe nabizeni zbozi za neprimerene nizke ceny (zakon o ochrane hospodarske souteze)
3) Podvodu (trestni zakonik)
Ale ja jsem podveden nebyl, pravnik nejsem, takze me to dal nezajima. Jen jsem si udelal obrazek jak se da taky v tomto state podnikat.


ivovi

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 1 514
    • Zobrazit profil
http://www.ctu.cz/cs/download/monitorovaci_zpravy/monitorovaci_zprava_06_2012_cerven.pdf
Citace
Na ČTÚ se v posledním období obrací stovky spotřebitelů/účastníků a uživatelů satelitních televizních služeb poskytovaných pod obchodním názvem Skylink a CSlink, kteří se cítí být podvedeni klamavou nabídkou, kdy si zakoupili jednorázově kartu na dekódování tzv. neplacených satelitních programů a v souladu s obchodní nabídkou měli mít zabezpečen neomezený příjem těchto programů bez dalších poplatků. Zavedení servisního poplatku ve výši 29,- Kč/měsíc, který nový provozovatel uvedených služeb společnost M77 Group S.A. zavedl, považují všichni účastníci, kteří se obrátili na ČTÚ a ČOI, za klamání spotřebitele. Na základě uvedených podnětů ČTÚ vede šetření ve věci podezření na porušení zákona o ochraně spotřebitele, a to konkrétně v naplnění ustanovení § 5 odst.1 písm.c), klamavá obchodní praktika. Spotřebitel je klamán nabídkou karty pod obchodním názvem Gratis, jejíž užívání je deklarováno i v ceníku jako zdarma, ačkoli její používání je závislé na hrazení pravidelných měsíčních poplatků. Přestože provozovatel deklaruje, že servisní poplatek není spojen s užíváním karty, ale souvisí s blíže nespecifikovanými administrativními úkony, v případě neuhrazení poplatku není kartu možno dále používat. Vzhledem k tomu, že zavedení servisního poplatku je spojováno i se změnami vlastnických vztahů společností, které původně služby Skylink a CSlink poskytovaly tj. společností TradeTec,a.s. a Media Vision s.r.o., které podle údajů v obchodním rejstříku podaly návrh na uskutečnění přeshraniční fúze se společnosti M77 Group S.A. se sídlem v Lucembursku, ČTÚ v této věci zahájil šetření i v součinnosti s dalšími orgány státní správy, o čemž vydal dne 26. června 2012 tiskovou zprávu, jejíž úplné znění je uvedeno na adrese: http://www.ctu.cz/aktuality/tiskove-zpravy.html?action=detail&ArticleId=9327. Předmětem tohoto šetření je mimo nekalých obchodních praktik i podezření z porušování zákona o elektronických komunikacích, protože společnost M77 Group S.A. od 15. června 2012 začala tyto služby poskytovat a nové smlouvy uzavírat pod svým jménem, aniž by v České republice byla zapsána v obchodním rejstříku nebo zde měla zřízenu organizační složku a byla zde oznámena jako podnikatel poskytující služby elektronických komunikací. Vzhledem ke složitosti případu ČTÚ předpokládá nejenom úzkou spolupráci s dalšími orgány státní správy, ale také součinnost s Evropskou komisí.


 

reklama