Autor Téma: jaká anténa je vhodná do kopcovité oblasti pro příjem DVBT  (Přečteno 9725 krát)

Jan Šulák

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 1
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Dobrý den,
jelikož jsem amatér co se antén týká, chtěl bych se zeptat jaký typ antény je vhodný do kopcovité oblasti pro příjem DVBT. Bydlím na Valašsku v obci Bystřička v údolí u řeky Bečvy. Na původní PL síto s předzesilovačem 36dB naladím pouze MUX1 k36 (Praděd, signál 50-60% a úroveň chyby datového přenosu 0-1/10) a částěčně MUX2 k53 (signál 20% ale úroveň chyby datového přenosu 9-10/10). Když se pokusím naladit vysílání ze zlína tak se přijímač (tv s vestavěným DVBT tunerem) na daných frekvencích zastaví ale nic nenaladí. Na kopci nad námi jsou dva GSM vysílače mobilních sítí. Je možné že tyto vysílače nějak ovlivňují zesilovač antény? Na půdě jsem našel novějsí PL síto ale na to jsem nechytil vůbec nic. Rád bych se vyvaroval chyb rodičů a chci koupit kvalitní anténu. Nevím však jestli je lepší anténa typu XColor nebo Plzeňské síto. Pro lepší ilustraci mé přijmové situace přikládám terénní profil k největším vysílačům s výkonem 100KW, pouze Lysá hora má výkon 25KW. Nemám možnost změření intenzity signálu a podle map pokrytí bych teoreticky Praděd neměl naladit a je to jediné co chytám. Ještě se mi 4.11. podařilo naladit poměrně čistě MUX2 na k41 ale hned druhý den tam opět vysílala analog Nova.
Děkuji za vaše rady tipy

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0


Pamětník

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 2 562
  • KLD-40W4000, 32LD550, LE32B450, SyncMaster 2370HD
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:jaká anténa je vhodná do kopcovité oblasti pro příjem DVBT
« Odpověď #1 kdy: 08. 12. 2011, 23:22:50 »
Netuším, jakou radu/rady dostanete, ale anténa se těžko dá doporučit jen na základě profilů k několika vysílačům. Když selhávají amatérské pokusy, asi by měli nastoupit profíci s měřáky.