A výsledkem té interpolace/extrapolace bude jaký obraz?
Příklad - mám HD signál vysílající (ve výřezu obrazu) čtverec 20x20 bodů, který je vyplněn 10 vodorovnými černými a bílými proužky (na střídačku) o tloušťce 2 body.
Na TV 1365x768 se toto zobrazí jako čtverec 14x14 bodů, 4 proužky budou mít 2 body a 6 proužků bude mít 1 bod? Úzký úzký tlustý úzký tlustý úzký tlustý úzký tlustý úzký úzký (takže tlustá bude vždycky jenom jedna barva)?
Na změnu velikosti obrazu existují různé standardní algoritmy, které se liší výpočetní náročností a kvalitou (která se ovšem pro různé typy obrazu může projevovat různě). Funkce je stejná pro zmenšování/zvětšování v libovolném poměru, jen samozřejmě při zvětšení si vymýšlíme informaci, kterou nemáme.
To co jste popsal, by byl velmi primitivní algoritmus, a takhle to nikde nefunguje. Využívá se toho, že střídají-li se např. čistě bílé a čistě černé proužky, ve výsledku zmenšení bude i šedá barva - vypočtená tak, aby to bylo vizuálně stejné. Můžete si představit váš příklad a zmenšení na čtvrtinu - výsledkem by byla jednolitá 50% šedá. Zkuste si to v nějakém grafickém programu na PC. V případě tech proužků to samozřejmě bude vypadat dost špatně, ale u reálného obrazu z kamery není zkreslení zmenšením nějak zvlášť vidět. Nakonec i ta kamera musí udělat něco podobného - představte si, že se kamerou snímají ty vaše proužky natisknuté na papíru, a ten je v takové vzdálenosti, že proužky jsou pod rozlišovací schopností kamery.