Z toho vyplyva, ze je rozumne pri porizovani noveho auta na DAB jiz pamatovat a priplatit si za nej.
Což je hezká teorie, kterou kazí opět výrobci vozů. U některých vozů ho nepřiplatí, protože v nabídce třeba vůbec není. Nebo se váže jen na nějakou konkrétní výbavu, nejčastěji prémiovou v kombinaci s navigací.
Nakonec tak originální DAB+ může znamenat výsledný příplatek ve výbavě vozu i několik desítek tisíc.
Například u nejlevnější Fabie, DAB+ vyjde cca na 13000,- protože nejde kombinovat s nejlevnějším radiem, ale jen s "lepším" . Citigo v nejlevnější konfiguraci to nejde. Jen od druhé to je opět xx xxx,- , protože rozdíl výbavového stupně, plus příplatek za DAB+ to vyjde dráže než Fabie.
U VW i Nošovické konkurence to samé a může pokračovat.
Můj odhad je ten, že díky cenové demotivaci ze strany výrobců se prodá 2/3 nových vozů bez DAB+ . A ty ojeté se budou z nich rekrutovat.... ...u většiny to při zachování komfortu, funkcionality rozumně nepůjde ani dovybavit. DAB+ prostě za víc než cca 150-180€ navíc proti běžnému radiu nestojí.