Každopádně se nedá pohybováním STB a kabelů zlepšit úroveň signálu na zásuvce UPC. Popisované problémy jsou typické pro špatné stínění koaxu a to ať z principu jeho hustoty a tedy odstínění rušivých signálů z okolí, tak možného chybějícího galvanického propojení "kostry" na zásuvce UPC a "kostry" na STB. Je ale možné, že za tak dlouhou dobu posunování bylo poškozeno spojení plechu/kovu "kostry" zásuvky UPC se stíněním přívodního kabelu. Pokud se nepodaří najít chybu ve vlastní režii, předpokládám, že si opravu nechá technik UPC zaplatit podle ceníku a nebude to jen pár korun.
Jen pro zajímavost mohu uvést vlastní zkušenost. Jsem abonentem UPC již mnoho let a naopak s přístroji a kabeláží vůbec nepohybuji. Přesto se po několika letech najednou objevila závada, že některé MUXy DVB-C, zejména na nižších kanálech, měli podle ukazatele TV nižší signálovou úroveň. Vše jsem zkontroloval, ale žádnou viditelnou chybu jsem nezjistil. Proto jsem se emajlem obrátil na HELP UPC a maximálně podrobně a technicky popsal projevy závady. Kupodivu se mi telefonicky ozval zkušený technik a ne nějaký poloautomatický emajlový automat. Technik ze záznamů UPC přesně znal situaci a poptal se na způsob rozbočení do připojených přístrojů. Věděl totiž, že mám 2 oficiální koncové zásuvky UPC, ale v pronájmu 3 dekódovací karty. Proto jsem mu popsal přesně zapojení a technik celkem rezolutně poukázal na příčinu v dalším pasivní rozbočovači. Ten byl celokovový a na něm se přece "nemůže" časem nic rozbít! Nicméně jsem se nechal přesvědčit a tento rozbočovač jsem vyměnil. A, co se nestalo? Signál na všech připojených přístrojích opět naběhl na požadovanou úroveň a vše opět bylo v pořádku. Proto i v případě Jirky očekávám závadu typu, který jsem popsal již výše.
Dodatečně tedy mohu veřejně poděkovat anonymnímu technikovi UPC, že měl nos na obvyklou závadu a věnoval mi mnoho minut na diskuzi, zkoušení a hledání nového rozbočovače. Nakonec jsem tím ušetřil pár stovek za "zbytečný" výjezd.