Když už informace o DABu v Norsku, tak by měly být více faktické a ne jen vyjadřující pocity.
Většinou máme s Pamětníkem stejné názory, ale tentokrát se lišíme. Objektivní, faktické a vyvážené informace by měli přinášet redaktoři, novináři, rozhlas a televize. Fórum je právě na to, aby přinášelo subjektivní názory jednotlivých diskutujících. Když si přečtete některé příspěvky, tak ty mají s vyváženou informací minimum společného.
Ano, moje vyjádření bylo tendenční, ale nic to nemění na tom, že se mi nelíbí rozpolcenost televizní scény. Nemám nic proti volnému vysílání, třeba Šlágr je financován z prodeje CD a DVD, Noe z darů diváků, Osem z teleshopingu, ale proč bych měl já, který si platí kabelovou televizi (satelit, IPTV), sledovat stejné reklamy jako divák volného pozemního vysílání, který neplatí nic. Moje představa je taková, že pokud zůstane volné vysílání, tak tam bude na 30min vysílání 30min reklam. Pro placené vysílání by tam neměly být reklamy žádné nebo alespoň ne v průběhu pořadu.
Tentokrát raději cituji celou výhradu. Ani já tentokrát nemám stejný názor jako omar3. Z podstaty se na informace od redaktorů, novinářů, z rozhlasu a televize snažím dívat "podezřívavě". Denně se přesvědčuji, jak jsou zprávy tendenční, neúplné, plné chyb, zatížené touhou po senzaci, někdy i jen odfláknuté. V dnešní době oceňuji široké spektrum zdrojů informací a tak se dá, při troše práce, dopídit i k "objektívní" pravdě. U komerčních médií se ani tak moc nedivím, jsou financovány tak, aby odrážely názory a přání chlebodárců. Ale i k informacím od veřejnoprávních médií je všude plno výhrad, z podobných důvodů. Čtenář, posluchač, divák chce většinou slyšet tu "jeho" pravdu, ať už objektivně získanou, nebo do hlavy natlačenou propagandou.
Přiznání, že diskuzní příspěvek byl tendenční, jen ale obhajuje reakci oponenta, který ale nikomu nebere právo na vlastní názor.
Protest proti reklamě v placeném vysílání se dá řešit jen tím, že to nespokojený divák přestane platit. Vysílatelé ale moc dobře ví, že sice jejich divák brblá, ale nakonec stejně zaplatí i za pořady prošpikované reklamou. A chtít, aby byl definován zákaz reklamy na placených stanicích zákonem, to snad ne. V civilizovaném světě se většinou udržuje ještě přijatelný poměr mezi reklamou a programem. Ostatně, v dnešní době je reklama důležitým ekonomickým nástrojem, proto je všude, doslova na každém rohu, na každé stránce, na drtivém počtu programů TV stanic.