Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - Radoslav Košvanec

Stran: 1 [2] 3 4
16
Keďže dnes zomrela paní Věra Chytilová, ČT1 náhle zmenila program a tak dnes nepôjde pôvodne avízovaný film Já už budu hodný dědečku...

17
Na IMDb je ešte stále veľa nepresností ohľadom technických parametrov českých a slovenských filmov, takže moc by som sa nespoliehal na to, aj keď rozdiel medzi 1,66:1 a 1,85:1 je vskutku minimálny.

18
NE 9.3 ČT1 21:45-23:25  "Requiem pro panenku" (ČT 1992)  - točený původně v 2,40:1 (Panavision)" ...

Odkiaľ máš prosím ťa info, že Requiem pro panenku sa natáčal ako ŠUP? Pokiaľ viem, tak bol odjakživa v 1,66:1 formáte.

Tu je zoznam českých hraných filmov v širokouhlom formáte http://nostalghia.cz/data/su/nazev.php

19
Nejen že bylo spousta kin, ale taky se promítalo v různých klubech, internátech a podobně v dost amatérských podmínkách. Třeba my jsme promítali na internátě 1-2x týdně, klubovna byl velký panelákový pokoj, plátno přenosné na zdi, na druhém konci promítačka, vešlo se tak 30-40 lidí. Cestou ze školy se vyzvedl film v půjčovně, večer se odpromítal a ráno se zas přetočený vrátil. Samozřejmě v tom nešly premiérové filmy, ale výběr nebyl zas tak mizerný.

Jj, staré dobré šestnástky. Po tých je v dnešnej dobe obrovský záujem.

20
Vysoká modrá zed byl první čsl. 70 mm film.Pan Kalovský z Kinotechniky Praha nám promítačúm v Klánovicích před 30ti lety vyprávěl jak originál filmu vezli na pěti cívkách v letadle do Moskvy ho kopírovat.Pět lidí mělo prý v letadle sebou pět dílů tohoto filmu.U nás nebylo kde ho rozmnožit.
Tak preto aj tá kópia, čo sa vlani premietala v Krnove, má na krabiciach ruské nápisy. :D
Blow upy českých filmov sa síce robili priamo na Barrandove, ale vyvolávalo sa to v ZSSR. Krátky film Neděle režiséra Jana Špáty z roku 1965, ktorý sa točil priamo na 70mm, sa vyvolával a spracovával v NDR.
Prvý a jediný do slovenčiny dabovaný 70mm film Lietajúci Clipper, sa zas spracoval v NSR na Kodak Eastman, vďaka čomu je krásne červeno-ružovo-purpurový.

Já přidám svou vzpomínku na film "Amadeus" v 70 mm verzi. Tu jsem náhodou viděl ve filmovém klubu v Bratislavě. Byla to jediná kopie v Československu. Tu druhou rozbili při titulkování... :'(
Tá jediná kópia je v takom dezolátnom stave, že chýbajú tuším dve alebo tri role a tie ostatné sú tak poničené, že bol zázrak, že prežili projekciu v Krnove.

21
Děkuji Radku za zajímavé informace.
Nevíš v kolika kopiích se dělaly filmy v 80. letech v laboratořích na Barrandově? Já to odhaduju na 12 až 18 kopií od každého filmu.
Samozřejmě podle atraktivnosti titulu. A myslím, že jednu kopii automaticky dostávala (kupovala) ČST. Ty si pak sami upravovali.
Např. prolínací značky na jednotlivých dílech prosekávali do kopie. Takže v TV byly bílé a v kině černé.

Netuším, koľko kópií sa vyrobilo pre konkrétny titul, bolo to určite individuálne, ničmenej odhadujem, že tie populárnejšie a nezávadnejšie filmy sa vyhotovili kľudne aj v 30 kópiách, v 80. rokoch bolo príšerne veľa kín. Cue blipy na konci filmových rolí boli aj čierne, aj biele, záviselo to od toho, či označkovali duplikačný pozitív (biele), alebo duplikačný negatív (čierne), originálny negatív sa neznačkoval. Často sa stávalo, že premietačky nezachytili ani jeden cue blip, tak sa aj distribučné kópie individuálne značkovali dierovaním, vyškrabaním emulzie a/alebo pokreslením fixkou.

22
Ja len pre úplnosť doplním, že CinemaScope je špecifický formát, takže pasovať všetky širokouhlé filmy ako CinemaScope je nesprávne. Špecifikum CinemaScope je mierne upravená perforácia filmového pásu (menšie perforácie), 4 magnetické stopy (L, C, R, S - niekedy nevyužívaný) a mierny orez hornej a spodnej časti obrazu kamerového negatívu pre pomer strán 2,55:1 (ak sa používa na kamere iná optika, než je oficiálna Bausch & Lomb, inak boli pôvodné CinemaScope filmy nakrúcané touto optikou orezané na stranách z pôvodného pomeru strán kamerového negatívu 2,66:1).
V Československu sa oficiálne CinemaScope nepoužíval, resp. využíval len pri distribučných kópiach. Do roku 1959 sme využívali obdobnú francúzsku technológiu nazývanú FranScope, neskôr Agascope (napr. Medená veža, Orlie pierko), ale vo všeobecnosti sa používal od konca 60. rokov Panavision.
Osobne som videl v CinemaScope kópiach tieto filmy: Sen noci svatojánské, Valčík pro milion, Starci na chmelu, Konec agenta W4C (len jeden filmový kotúč) a Kinoautomat. V archívnych materiáloch sa písalo, že aj filmy Smrt v sedle, či Jánošík sa distribuovali na CinemaScope kópiach. Inak všetky širokouhlé filmy boli distribuované ako bežné ŠUP s mono optickým zvukom, CinemaScope kópie vznikli len pre niektoré filmy. Limonádový Joe napríklad vôbec nebol distribuovaný ako CinemaScope.
Ale vo všeobecnosti je veľmi málo informácii o CinemaScope kópiach, nejestvuje žiaden zoznam, ktoré ŠUP filmy mali aj 4 kanálový zvukový mix a ktorý film bol napríklad posledný, môžme usúdiť, že sa jednalo o filmy, ktoré boli distribuované aj ako 70mm (Vysoká modrá zeď, Osvobození Prahy, Sokolovo), resp. sa plánovali ako 70mm blow-up, ale skončilo to len pri testovaní (Zabil jsem Einsteina, pánové, Hvězda padá vzhůru, Akce Bororo, Známost sestry Aleny /? - fullframe testovaný pre blow-up a orez na 2,20:1/).

23
Já už budu hodný, dědečku nebol točený 16:9, ale v ŠUP, čiže 2,35:1 (alebo presnejšie 2,40:1). Na DVD použili pri prepise dosť poškodenú kino kópiu, v TV vždy behala redukčná verzia 1,66:1, tak ako posledne Pane, vy jste vdova. Či použijú pôvodnú šupku, alebo redukčnú verziu, tak to netuším, trailer som nevidel.
https://www.youtube.com/watch?v=qdw_k8QKJek - redukčná verzia 1,66:1
https://www.youtube.com/watch?v=9Hr5mzOAVjI - Panavision 2,40:1

24
Z toho je vidět, že poměr stran je 1796/1080= 1,66:1, což může být širokoúhlá 16mm kopie. Tomu odpovídá i mizerná kvalita.
Širokouhlá 16mm kópia je takisto anamorfná ako 35mm, ale neviem o tom, že by v ex-ČSSR Barrandov, alebo Gottwaldov, či Koliba takéto kópie vyrábala.
Tak tady je odpověď z ČT na můj dotaz k filmu "Pane, vy jste vdova!" :
Děkujeme za Váš zájem o vysílání České televize, kterého si velmi vážíme.
Film byl vysílán v HD a digitálně vyčištěný, nicméně problém je v tom, že plně širokoúhlá, cinemascopická, tzv. anamorfní 35mm kopie, která kdysi posloužila k výrobě DVD, nebyla už použitelná kvůli opotřebení. Proto jsme museli k přepisu použít jednu z neanamorfních kopií, které se dříve vyráběly ve formátu 1:1,66. U těchto kopií nutně dochází ke ztrátě ostrosti, větší zrnitosti a ořezání stran.

Čiže redukčná kópia, otázne je, či 16mm, alebo 35mm, screenshot má dosť husté zrno. Apropos, na DVD sa použil interpozitív, čo je rovnako, ako negatív, archívny materiál, ktorý podlieha prezervácii pre ďalšie využitie, takže ťažko dochádza po 10 rokoch nepoužívania k degradácii (súdiac podľa stavu obrazu na DVD išlo pravdepodobne o nový interpozitív z negatívu, nakoľko neobsahoval okrem poškodení z negatívu žiadne iné.
Jen mi je záhadou, proč to tedy znovu převáděli, když DVD verze je ostřejší a má i lepší gradaci. A to je pouze DVD, v Bontonu určitě musí být master z tohoto přepisu.
Ak ČT oznamovala, že film bude vysielaný v HD, asi ťažko by zavádzali divákov, keby odvysielali master z DVD v upscale. A otázne je, koľko stojí zapožičanie Digibeta kazety s DVD masterom... To by chcelo bližšie vysvetlenie od ČT, prečo to riešili takto.
Kdyby ČT chtěla koupit pro ni  eventuelně ,,na klíč,,  vyrobený  scan formátu cinemascope, bylo by to asi dražší. Je to ale jen moje spekulace.
Áno, výroba na kľúč výjde podstatne drahšie, ČT zvolila zapožičanie kinodistribučnej kópie (alebo použila svoju archivovanú 16mm kópiu - who knows) a vyrobila si to vo svojich laboratóriach/štúdiách sama.

Podľa tohto screenshotu to vyzerá fakt na 16mm redukčnú kópiu http://i.imgur.com/C7yoZBc.jpg pri priblížení na detail zápalkovej škatuľky vidíme ten povestný dúhový efekt. Prepis vyzerá byť v poriadku, materiál nie. Chcelo by to určite ešte nejaký screenshot, kde je vidno poškodenia, cue blipy na konci filmových rolí a pod.

25
Podľa screenov sa to nápadne ponáša na prepis, ktorý ČT vysielala v tých rokoch 2002-2003, ako som spomenul v príspevku vyššie...

26
http://www.youtube.com/watch?v=bGF-fhFN-U0 Tu je upútavka z ČT, ja som to nepozeral, vyzeral ten obraz takto?

27
Pane, vy jste vdova! išiel asi cca. v roku 2002-2003 na ČT (ešte vysielali 4:3) v novom prepise zo ŠU kópie (nešla vôbec tá stará 4:3 redukčná verzia zo 16mm), ale obraz bol čiastočne orezaný cca. na 1,85:1 (úvodné titulky išli plne 2,35:1, mal som to dokonca zaznamenané na VHS). Takže si osobne myslím, že teraz pôjde 16:9 verzia, či už plná šupka (prepis použitý na DVD), alebo tiež čiastočný orez na 1,85:1 či rovno priamo 16:9 (1,78:1). Podotýkam, že vtedajší prepis bol (a nenarážam na orez) odlišnejší, než je na DVD (na DVD prepísali, aspoň podľa obrazu to vyzerá, nový duplikačný pozitív z negatívu, prezradila to jedna zlepka v jednej scéne).
Ten druhý film nepoznám.

28
5 proti 5 tuším nevysielajú natívne v HD ;)

29
My jsme říkali kinoformátu 1:1,85 "italský formát". Protože těch italských filmů, které se v Československu promítaly byla většina.
Ale jak je to v TV? Film 1:1,85 = 16:9 a 1:1,66 = 14:9 ?
ČT vysílala "Obecnou školu" ve formátu 4:3. Ale kinoformát je 1:1,66. Tak jak to potom odvysílat?
Ak zoberieme kalkulačku a 16 vydelíme 9, výjde nám 1,777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777>

30
včera šli na primě Sněženky a machři. Komedie, která vždy dělala dobré čísla, ať už na čt, Cinemě či nově. Včera sledovanost 278tisíc.
Zvuková kvalita byla příšerná, film šel v mono, takže to se samozřejmě na zvuku odrazilo a kdo by chtěl poslouchat takový hrozný zvuk, když i na dvd to má stereo.
To se Prima zase předvedla.
Prvý český film, ktorý mal stereofónny mix v optickej stope (Dolby Stereo), bol Masseba z roku 1990, Sněženky a machři boli odjakživa mono a s mono zvukom sú aj na DVD.

Stran: 1 [2] 3 4