reklama

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - karelos

Stran: [1] 2
1
Ty vo, tak bylo tropo, dxPetr měl doma v nadmořské výšce 230m s výkonnější sestavou taky 400km úlovky. Já sem byl 500mnm, ale slabší aparát :-) A ještě k tomu navrženej na kompu v té simulaci, která neodpovídá realitě! :-))) Stejně jako ta 3,5 metrovka na DAB, která teď momentálně ještě leží v Praze, měl ji půjčenou kamarád, dlouholetej dx-er, pro srovnání se dvěma 3m Vatenkama na 10m stožáru. O 4m níž v nehomogenním poli dávala o 2dB míň než ty dvě Vatenky. Ale jinak to stojí úplně za hovno, všechno ty Kornerky a Bízlijovky a stovky dalších antén navržených takhle spoustou radioamatérů po celým světě,reálně postavených a reálně a detailně prověřených a proměřených, všichni jsou úplní blbci, i ten náš guru, pan Jindra Macoun, který stejnou simulaci používá, využívá a plně akceptuje tuším už od 93. roku, ten taky ví a zná úplný hovno asi :-) To je dneska vtipný den, co? :-)))


PS: Plus sem k tomu testoval slučovač na dvojičky, většinu fotek sem dával na FB do skupiny Česko přechází na DAB, schválně sem to před focením přichytil izolačkou na stožár, ale nikdo si toho nevšiml :-)

Proč tak ješitně ?  Já přece nijak neznevažuji práci spousty radioamatérů po celém světě a ani vaší práci s programem na kompu. Jen mi přišlo jako vtip to vaše tvrzení o superanténě- polském situ, doložené simulačními grafy s linárně narůstajícím ziskem a téměř ultralineárním průběhem psv. A když jsem na dalším obrázku shlédnul tuto superanténu s "ideálním" sym. členem, kabelem Emos a kvalitně provedeným šroubovacím F konektorem, tak mne jen napadlo jak by asi v porovnání vyzněly ty její reálně změřené parametry.

2
A chytráci, mudrlanti, "supertechnici" a další jim podobní, ať nejdřív vyzkouší, změří, srovnají a porovnají, a pak můžou mudrovat!

Jako vtip opravdu dobrý, už jste si někdy porovnal ty grafy z kompu s grafy z reálného měření ?

3
Zde je zajímavé počteníčko:https://www.tvkompas.cz/pojem-qhd-je-zrejme-minulosti-operatori-od-nej-upustili-prima-si-osvojila-sd-plus/
Zajimavé počtení to je, ale v souvislosti se subjektivně vnímanou kvalitou obrázku to není jenom o samotném rozlišení SD, HD, UHD a jejich PR klonů, ale i o zpracování signálu a hlavně o datové přenosové rychlosti (ta se začíná, díky úsporám čím dál více ojebávat). Takže možná by bylo třeba zajímavé srovnání SD vysílání ČT s datovým tokem 6,5 Mbps (v počátcích sat vysílání) s HD 2,5 Mbps (u některých současných programů na Skylinku)

4
Digitální rozhlas / Re:DAB Jižní Morava
« kdy: 23. 05. 2019, 06:31:51 »
A co si představuješ pod takovým pojmem luxusní signál?
Na vstupu do vložky je:
12A-31dB
12C-39dB
12D-47dB
Třeba takový jenž uvádíte, vždyť vy s ním už následně nemusíte vůbec nic dělat (snad jen eventualně doplnit o pásmovou propust), tedy pokud jej zrovna nerozvádíte v STA

5
Digitální rozhlas / Re:DAB Jižní Morava
« kdy: 22. 05. 2019, 21:02:45 »
Pořád se mi nezdá graf, který kreslí spektrák při kombinaci 12C/12D, což je Kamzík/Hády.
Zkusil jsem nahradit klasický anténní předzesilovač procesorem Televes 5179 a graf vypadá mnohem lépe. Nejen lépe vypadá, ale i 12C lépe hraje.
V příloze jsou oba grafy. Může být ten kopec na úpatí 12D, který překrývá 12C problém vlastního předzesilovače nebo měřáku?
Dle spektra na výstupu vložky Televes soudím, že tam na anténě přímo luxusní signál máte, takový by se mi taktéž líbil, ten bych si hýčkal a eventuálně jen pásmovou propustí jemně ošetřil.

6
Digitální rozhlas / Re:Rakusko/T-DAB
« kdy: 21. 05. 2019, 11:29:12 »
Včera 5D opět v provozu. Na rozdíl od minulých týdnů se výrazně zvedla kvalita (počasí?). Úroveň signálu se zdá být o fous  menší (jak na 11C, tak 5D), kvalita 11C spíše průměrná. Další pozorování nutné. Stav SFN nejasný, TII kódy QIRX (starý ani nový) nezachytil. Viz příloha.

Michal
A jen drobné doplnění, přidali v 5D Rock Antenne, což za mne velké plus, konečně v éteru možná alternativa k Radiu Beat (to ač obsahově ujde, tak kvalitou zvuku téměř neposlouchatelné)

7
Digitální rozhlas / Re:Rakusko/T-DAB
« kdy: 09. 05. 2019, 21:13:25 »
Druhá příloha - DAB+ v Rakousku - Test MUXu ORS1

Poznámka:
Pro pořádek jsem příjem realizoval napřímo z rozbočeného výstupu antény, abych vyloučil vliv domovního zesilovače (Profiler 6700).
Ta uváděná uroveň signálu 60dBuV je tedy taktéž měřená na tom výstupu rozbočovače?

8
Digitální rozhlas / Re:Rakusko/T-DAB
« kdy: 08. 05. 2019, 15:47:36 »
Zdá se, že Kahlenberg vysílá! Na 5d je o 11 dB silnější signál. Chybovost na Digipalu DAB+ poprvé na 100 %.  SNR 25 - 26 dB. Jen test, pouhá 2 rádia.
vypadá to nadějně, můžu sice porovnat jen C/N na 5D vs 11C, a tam to zatím vychází na + 5,5dB, což je super

9
Digitální rozhlas / Re:Rakusko/T-DAB
« kdy: 22. 04. 2019, 17:12:44 »
AndrejH, tak už jenom doplním obrázek bagrafu z porovnání

10
Digitální rozhlas / Re:Rakusko/T-DAB
« kdy: 22. 04. 2019, 09:16:00 »

Hodnotu MER jsem uvedl pouze pro porovnání, abychom se nějak dopracovali toho, že ty bagrafy na přijímači se hýbou v návaznosti na MER, C/N.., nikoliv v návaznosti na úroveň signálu...

jenom spekulace: C/N mi připadá průchozí vyhodnotit v rádiu a přetavit do bargrafu; to MER je měřítkem rozhození fází od ideální hodnoty a protože jsou jenom 4 hodnoty přijímač má celkem slušný prostor se rozhodovat kam fáze asi patří; ovšem aby rádio interně počítalo MER a přeposlalo to do bargrafu, to by byl luxus; ostatně horší C/N jde ruka v ruce s horším MER; externí měření MER jenom ukázalo na souvislost. možná blbě, ale takhle nějak to chápu.
Dnes ráno opět parádní příjmové podmínky z Vídně, porovnal jsem tedy údaje z bagrafu "Strenght" s hodnotani C/N ze spektrálního analyzátoru, níže uvádím.

                                 C/N  /  počet dílků na bagrafu  /  signal error
5/3/42,  6/4/28,  7/5/13,  8/6/6,  9/7/2,  10/9/0,  11/10,  12/11,  13/12,  14/13,  15/15,  16/16, .... dále bohužel


11
Digitální rozhlas / Re:Rakusko/T-DAB
« kdy: 21. 04. 2019, 13:52:50 »
dobré návrhy; asi to není pseudo bar; to C/N vypadá celkem logicky; není se kde zeptat, jednou jsem poslal dotaz na Frontier Silicon, nevím už ohledně čeho...marná lásky snaha
Jelikož to dnes po ránu vykračovalo z Vídně parádně, tak jsem to mohl vyzkoušet i reálně. Na bagrafu DAB přijímače Auna (nevím co je za švába uvnitř, ale předpokládám, že taktéž FS) mi to při MER 10dB zobrazovalo z 27-mi dílné stupnice 12dílků, což se nezměnilo ani při vřazení útlumu -12dB mezi výstup předzesilovače a vstup přijímače a naopak změna na bagrafu nastala při vřazení útlumu -3dB mezi anténu a vstup zesilovače.

Nerozumím prezentaci údaje MER, to je vysoká hra; mám za to, že rádio jako "signal error" zobrazuje počet neopravených chyb po Viterbi dekodéru.

Popravdě až nyní čumím na definici MER jako jistý podíl velikosti chybového vektora a ideálního vektora signálu ve fázové rovině; proto říkám, že pro rádio by to byla vysoká hra zobrazit tento údaj.
Hodnotu MER jsem uvedl pouze pro porovnání, abychom se nějak dopracovali toho, že ty bagrafy na přijímači se hýbou v návaznosti na MER, C/N.., nikoliv v návaznosti na úroveň signálu. Na výstupu předzesilovače byl signál rozbočen do přijímače Auna a měrného přijímače (z něj bylo MER odečteno).
Takže konkrétně u tohoto přijímače těch 12dílků na bagrafu odpovídalo MER 10dB na přístroji a při změně úrovně signálu (na výstupu předzesilovače) o -12dB se MER ani bagrafový údaj téměř nezměnil.


12
Digitální rozhlas / Re:Rakusko/T-DAB
« kdy: 21. 04. 2019, 09:34:19 »
dobré návrhy; asi to není pseudo bar; to C/N vypadá celkem logicky; není se kde zeptat, jednou jsem poslal dotaz na Frontier Silicon, nevím už ohledně čeho...marná lásky snaha
Jelikož to dnes po ránu vykračovalo z Vídně parádně, tak jsem to mohl vyzkoušet i reálně. Na bagrafu DAB přijímače Auna (nevím co je za švába uvnitř, ale předpokládám, že taktéž FS) mi to při MER 10dB zobrazovalo z 27-mi dílné stupnice 12dílků, což se nezměnilo ani při vřazení útlumu -12dB mezi výstup předzesilovače a vstup přijímače a naopak změna na bagrafu nastala při vřazení útlumu -3dB mezi anténu a vstup zesilovače.

13
Digitální rozhlas / Re:Rakusko/T-DAB
« kdy: 21. 04. 2019, 06:16:35 »
"3b. síla signálu: bez odlaďovače něco pod tím "pátým dílkem", s odlaďovačem ho překročil; toto je to co mi rozum nebere, útlumový článek 12D (Hády), který zasahuje i do 11C (Vídeň) způsobí, že síla na 11C je vyšší; je vidět, že silné 12D nějak kecá do slabého 11C, ale že utlumením obou se snížení rušení od 12D projeví  jako silnější 11C, je zajímavé; bůh ví co se tam děje - jako ve vesmíru :) taky se možná potvrdila teorie - doporučení aby sousední kanál nebyl výše než 35 dBuV nad žádaným,což u mně právě ten útlumový článek zajistí."

Dle toho popisu se domnívám, že ta bagrafová "síla signálu" není pseudo ukazatelem úrovně signálu, nýbrž asi zobrazuje nějakou hodnotu ve vztahu k MER, C/N, ...   

14
Analogový rozhlas / Re:Selektivita FM tunerů
« kdy: 13. 04. 2019, 09:51:13 »
V praxi to znamená nastavit demodulátor tak, aby střed demodulační křivky (její lineární části) odpovídal střednímu kmitočtu SAW filtru (filtrů). Může to být i váš případ, chtělo by to info o jaký tuner se jedná, ale zpravidla při větším odladění nosné dochází současně i ke zkreslení zvuku.
Bylo to Onkyo Integra t-4711, už jsem ho dal pryč, protože to, že všechny stanice jsou trochu šejdrem, mi vadilo, i když to asi není závada. Nevím o tom, že by byl někdy upravován, byl to dovoz z HUN. Nyní mám ten samý model, mnou upravený způsobem v popise. Při použití 80-ky fitru a zároveň posunutím mezifrekvence o 25kHz (např. 102,325MHz) již je zvuk zkreslený, ale to by mělo být normální.
Asi by stálo za pokus to zkreslení trochu eliminovat. Měl by tam být jako demodulátor IO LA1266, tak zkusit jemně doladit civku rez. obvodu mezi piny 6-7 IO v součinnosti s dostavením trimru na výstupu s-metru (pin 16)

15
Digitální rozhlas / Re:DAB/DAB+ Anténa VHF
« kdy: 13. 04. 2019, 08:19:38 »
BU je jako jedna z mála výjimek změřená u tvýho kámoša na polygonu, už sem to tady někde psal. Kovoplast to už se tolikrát měnilo, překopávalo, kopírovalo, že už nikdo neví nic. Funguje to, ale přesný parametry nemá změřený nikdo. Akorát ještě dlouhá kolorka, ale to sebou někam tahat???
Je možné na ty reálné výsledky měření BU116 někde nahlédnout ?

Stran: [1] 2

reklama