Fórum Digizone.cz

Hlavní témata => Kabelové digitální vysílání (DVB-C) => Téma založeno: Lukáš Polák 27. 03. 2010, 21:29:37

Název: Kabeloví operátoři - zkušenosti
Přispěvatel: Lukáš Polák 27. 03. 2010, 21:29:37
Podělte se s námi se zkušenostmi od kabelových operátorů. Jakých služeb využíváte? Osobně jsem zákazníkem digitální kabelové televize od UPC, nabídka Supreme, a jsem vcelku spokojen. Jediné, co mě vadí, je skutečnost, že set-top-box občas přepne na nějaký program a místo toho se objeví pouze černá obrazovka. Jindy zase reaguje set-top-box se zpožděním. Jinak ale s kabelovkou od UPC nebyl problém. Jen ta cena... :)
Název: Re: Kabeloví operátoři - zkušenosti
Přispěvatel: Pamětník 31. 03. 2010, 20:06:34
My jsme si pořídili celkem 3 moduly a karty od Licy a v TV Sony a dvou značky Samsung je vše v pořádku.
Na starším LCD LG je původní kabelový STB pro DVB-C od UPC. Opět je na něm přepínání stanic svižné a bez problémů.

Při detailním pohledu je jasně viditelný rozdíl mezi SD a HD verzí na TV FullHD i jen HDReady.

Pro upřesnění, lokalita Praha 4 - Lhotka.
Název: Re: Kabeloví operátoři - zkušenosti
Přispěvatel: milan pospisil 31. 03. 2010, 20:09:22
noo já měl problémů několik a to jsem pro ně kdysi dělal ;D možná právě proto...poslední výkřik byl asi před měsícem ,kdy mi přestal jít internet a za chvíli i televize,vydržel jsem to hodinu a dal se do telefonování, což jak víte je u UPC dost katastrofa se někam prokousat. po dlouhém čekání jsem s operátorkou promluvil a bylo mi sděleno, že v úterý se dostaví technik a vše zkontroluje a byl jsem taktéž několikrát upozorněn,že pokud bude závada u mne, tak si výjez zaplatím. Vzhledem k tomu, že závada nastala v pátek dopoledne,byl jsem skoro pět dní bez internetu a televize. V uterý se dostavil technik, který veledůležitě prolez byt a celé vedení a po chvíli řekl, že to bude asi někde venku,odkráčel a za chvíli vše naskočilo. Nedalo mi to a když chtěl podepsat jakési papíry tak jsem se optal čím to bylo, že to tak rychle opravil? Nechtěl to říct,ale pak nenápadně pronesl, že v pátek dělali kontrolu černých přípojek a omylem odpojili mne místo sousedů.... :-[
Název: Re: Kabeloví operátoři - zkušenosti
Přispěvatel: Jiří Anderle 01. 04. 2010, 08:42:58
Měl jsem kabelovku od FCA (nyní RIO) přibližně 10let. Zpočátku celkem spokojenost, ale v poslední době začali nahrazovat "koukatelné" TV stanice za ..(cenzored). Takže jsem kabelovku zrušil a koupil sat.
Název: Re: Kabeloví operátoři - zkušenosti
Přispěvatel: Julda Fulda 01. 04. 2010, 21:11:33
UPC Digital Standard - naprosto v pohodě. Velkým plusem je i to, že lze souběžně s digitálem přijímat cca 40 programů v analogu, což mně řeší příjem na dalších 4 TV, kde STB není.
Název: Re: Kabeloví operátoři - zkušenosti
Přispěvatel: Lukáš Polák 01. 04. 2010, 21:14:23
UPC Digital Standard - naprosto v pohodě. Velkým plusem je i to, že lze souběžně s digitálem přijímat cca 40 programů v analogu, což mně řeší příjem na dalších 4 TV, kde STB není.
je to pravda. my máme takhle připojenou kabelovku pro babičku. koukáme na digitál a ona má starý způsob příjmu, ale stále s dosti programy. :)
Název: Re: Kabeloví operátoři - zkušenosti
Přispěvatel: Martin 14. 04. 2010, 16:07:16
Kabelovku máme léta, ale poslední dobou blbnou slovenské programy. Na HD boxu se zasekává obraz, u normálního settopboxu zase kostičkují. Těch menších problémů je více. Technik nám sdělil, že je to roztrojením digitálního signálu. Prý útlum na roztrojce. Přitom tu součástku tam dávali oni...

Ale jinak nabídka dobrá, hlavně se snaží v lokalizaci do češtiny. Proti satelitu je to velká výhoda.

Název: Re: Kabeloví operátoři - zkušenosti
Přispěvatel: Lumír L 14. 04. 2010, 20:55:25
Ale "otřískat" o Tvou hlavu!!!  ;D
Název: Re: Kabeloví operátoři - zkušenosti
Přispěvatel: technikTKR 15. 04. 2010, 10:46:16
Kabelovku máme léta, ale poslední dobou blbnou slovenské programy. Na HD boxu se zasekává obraz, u normálního settopboxu zase kostičkují. Těch menších problémů je více. Technik nám sdělil, že je to roztrojením digitálního signálu. Prý útlum na roztrojce. Přitom tu součástku tam dávali oni...

Ale jinak nabídka dobrá, hlavně se snaží v lokalizaci do češtiny. Proti satelitu je to velká výhoda.

Martine, to je jejich problém na kolik to mají rozděleno ..... Maj to hlavně udělat pořádně a kvalitně. A taky maj používat kvalitní koax kabel a né nějakou tenkou sračku za babku - potom to také blbne a ani to nemusí být vůbec rozbočené. Na nic zbytečně nečekejte a reklamujte jim to. Platíte jim přeci za kvalitní služby každý měsíc ... Kdyby se vymlouvali tak omlátit o hlavu.  :D
Ta tvoje story má jenom jednu vadu na kráse - kabelový operátor garantuje signál na zásuvce a nikoliv kdesi u TV a ještě přes jakési rozbočovače, jenž tam montér zjevně dával ve své režii...
Název: Re: Kabeloví operátoři - zkušenosti
Přispěvatel: technikTKR 15. 04. 2010, 16:12:04
Tomu teda nerozumím .....

STB není náhodou také majetkem kabelové společnosti? A kabel k tomuto STB náhodou nepřipojuje pracovník oné kabelové společnosti? Já myslím že snad ano. Uživatel může akorát sedět na židli a čekat až vše technik kabelové společnosti udělá a zapojí. Také za tuto práci a funkčnost odpovídá, ne?  :D Takže když něco zlobí, tak reklamovat u oné společnosti, nebo snad né?
I kdyby se dávala garance signálu až u toho STB, tak rozhodně ne přes jakési rozbočovače na 3 směry a další balast. Kabelový operátor může max. udělat rozvod na víc účastnických zásuvek, ale nikdy nedělá ty home-made rozbočky jaké popisuješ.
Název: Re: Kabeloví operátoři - zkušenosti
Přispěvatel: Pamětník 16. 04. 2010, 10:49:53
Pokud já mám zkušenost, UPC v bytě nainstaluje zákazníkem požadovaný počet přípojek, ale samozřejmě si za to dá zaplatit a také na nich garantuje dostatečnou úroveň signálu. Většina zákazníků UPC ale začínala na analogové variantě a tam i amatérské rozbočení bylo funkční a případný šum byl snesitelný. Při přechodu na DVB-C je ale úroveň signálu pochopitelně kritická. Někdo si pořizuje vlastní STB s modulem a kartou od Licy a na neprofesionálně provedených rozbočkách už digitální UPC nemusí fungovat. Pokud si ale abonent k tomu od UPC nechá udělat za příplatek i rozbočení, záruka funkce bude samozřejmě garantována. A to rozbočení se pochopitelně nedělá plastovými rozbočovači za pár korun.

Proto neplatí, že každý další STB, či integrovaný DVB-C tuner v TV v domácnosti připojuje profesionálně technik UPC.
Název: Re: Kabeloví operátoři - zkušenosti
Přispěvatel: technikTKR 16. 04. 2010, 12:33:00
No já myslel, že si ten kabelák donese své ověřené zboží samozřejmě .... včetně těch rozboček a dalšího pořebného balastu.

Takže garance v bytu tedy žádná? Co to pomůže garance jen k vratům před barákem.  :D To jsou mi teda podivné služby ...  :D
To je naprosto standardní služba - pokud si např. koupíš pračku, tak ti ji prodejce taky jenom max. doveze, ale už neřeší jestli máš přívod vody nebo funkční odpad. To si musíš zajistit někde sám.
Název: Re: Kabeloví operátoři - zkušenosti
Přispěvatel: Pamětník 16. 04. 2010, 14:03:49
No já myslel, že si ten kabelák donese své ověřené zboží samozřejmě .... včetně těch rozboček a dalšího pořebného balastu.

Takže garance v bytu tedy žádná? Co to pomůže garance jen k vratům před barákem.  :D To jsou mi teda podivné služby ...  :D
To je naprosto standardní služba - pokud si např. koupíš pračku, tak ti ji prodejce taky jenom max. doveze, ale už neřeší jestli máš přívod vody nebo funkční odpad. To si musíš zajistit někde sám.
Někteří prodejci zajišťují i připojení zboží a odvoz toho starého. Pokud ale někdo nemá ani přípojku a odpad, potom takovou službu pochopitelně nemůže využít.

U UPC ale vždy technik připojuje jejich STB sám a s garancí. Proto to srovnání s pračkou poněkud pokulhává.
Název: Re: Kabeloví operátoři - zkušenosti
Přispěvatel: technikTKR 16. 04. 2010, 14:08:19
No já myslel, že si ten kabelák donese své ověřené zboží samozřejmě .... včetně těch rozboček a dalšího pořebného balastu.

Takže garance v bytu tedy žádná? Co to pomůže garance jen k vratům před barákem.  :D To jsou mi teda podivné služby ...  :D
To je naprosto standardní služba - pokud si např. koupíš pračku, tak ti ji prodejce taky jenom max. doveze, ale už neřeší jestli máš přívod vody nebo funkční odpad. To si musíš zajistit někde sám.
Někteří prodejci zajišťují i připojení zboží a odvoz toho starého. Pokud ale někdo nemá ani přípojku a odpad, potom takovou službu pochopitelně nemůže využít.

U UPC ale vždy technik připojuje jejich STB sám a s garancí. Proto to srovnání s pračkou poněkud pokulhává.
U UPC ti žádný technik nebude dělat jakési domovní rozvody (o kterých je zde řeč), max. ti natáhne kabel od zásuvky k STB, tento propojí SCARTEM do TV a konečná. Nebo si oficiálně objednáš větší počet zásuvek. Ale nikdy ne bastlení rozbočovačů apod.
Název: Re: Kabeloví operátoři - zkušenosti
Přispěvatel: Pamětník 16. 04. 2010, 14:34:08
Netuším odkud máte TechnikuTKR své informace, ale i UPC používá oficiální rozbočovače a netahá ke každému STB v bytě zvláštní kabel až odněkud z domovního rozvaděče. U nás kdysi stála druhá zásuvka 500.-Kč. Za ty peníze namontoval technik nejen samotný rozbočovač, další zásuvku a propojovací kabel, ale i zaručil kvalitní signál pro každý TV. Pokud dnes UPC nabízí pronájem jejich druhého digitálního přijímače řady PVR HD, DVR nebo HD za 151 korun měsíčně, platí jistě stále podobná pravidla. A na to se snad Štěpán ptal 15. 04. 2010 v 15:41:04.
Název: Re: Kabeloví operátoři - zkušenosti
Přispěvatel: technikTKR 16. 04. 2010, 19:07:04
Netuším odkud máte TechnikuTKR své informace, ale i UPC používá oficiální rozbočovače a netahá ke každému STB v bytě zvláštní kabel až odněkud z domovního rozvaděče. U nás kdysi stála druhá zásuvka 500.-Kč. Za ty peníze namontoval technik nejen samotný rozbočovač, další zásuvku a propojovací kabel, ale i zaručil kvalitní signál pro každý TV. Pokud dnes UPC nabízí pronájem jejich druhého digitálního přijímače řady PVR HD, DVR nebo HD za 151 korun měsíčně, platí jistě stále podobná pravidla. A na to se snad Štěpán ptal 15. 04. 2010 v 15:41:04.
Já snad psal něco o tom, že by firma UPC tahala jakýsi zvláštní kabel kamsi??? Do bytu jde jeden kabel a na ten není problém dát průběžné zásuvky + poslední koncovou. Ale určitě ne nějaké trojrozbočky na kabel, kde je impedance jak noty na buben a vzájemné oddělení větví nula...
Název: Re: Kabeloví operátoři - zkušenosti
Přispěvatel: Pamětník 16. 04. 2010, 19:58:04
V našem případě technici UPC nedávali na kabel průběžné zásuvky, ale přívodní kabel rozbočili svým kovovým rozbočovačem do dvou směrů. Jeho konkrétní typ neznám, leží někde za nábytkovou stěnou. I při mnou realizovaném dalším dvojím rozbočení do celkem 4 směrů, jsou všechny 3 TV s integrovaným TVB-C tunerem a STB HANDAN CV-5000 CINX iL, s úrovní signálu spokojeny.
Název: Re: Kabeloví operátoři - zkušenosti
Přispěvatel: milan pospisil 20. 04. 2010, 11:31:21
jedno je,ale pravda,že pokud zavoláte na UPC,že máte problém,okamžitě vám sdělí,že ručí za kvalitu signálu jen po první zásuvku.Ostatní není jejich problém a platíte to zvlášt,pokud chcete něco opravit...tedy i vadnou šnůru,která je napojená na první zásuvku...to je osobní zkušenost!
Název: Re: Kabeloví operátoři - zkušenosti
Přispěvatel: Julda Fulda 20. 04. 2010, 12:52:36
Přesně tak, ručí se zásuvkou a ne tím, co tam ve své režii dodal nějaký montér.
Název: Re: Kabeloví operátoři - zkušenosti
Přispěvatel: Pamětník 20. 04. 2010, 14:57:01
... UPC vám sdělí,že ručí za kvalitu signálu jen po první zásuvku ... tedy (ne za) vadnou šnůru,která je napojená na první zásuvku...
Pokud jsem si objednal a zaplatil od UPC 2 oficiální zásuvky, nemůže potom ručit pouze za první zásuvku. A která s těch dvou by to byla? Problémy s příjmem sice může mít na svědomí i vadná účastnická šňůra, ale v případě dvou připojení je malá pravděpodobnost, že budou najednou vadné obě šňůry a budu zbytečně volat technika. Za ty roky služby byla vždy chyba na straně UPC, ještě před bytovými zásuvkami a nic jsme zbytečně naplatili. Tomu napomáhá i to, že se přece jen trochu ve VF technologii vyznám. Naprostí laici mají tedy někdy smůlu, ale to neplatí jen pro kabelovku.
Název: Re: Kabeloví operátoři - zkušenosti
Přispěvatel: Julda Fulda 20. 04. 2010, 15:44:25
Bohužel obvykle je problém právě u toho zákazníka, jenž si někde v Tescu k nové TV koupí i novou šňůru za pár šupů a pak se diví, že mu to hraje mizerně.
Název: Re: Kabeloví operátoři - zkušenosti
Přispěvatel: Jean Valjean 30. 04. 2010, 17:06:30
Přesně tak, ručí se zásuvkou a ne tím, co tam ve své režii dodal nějaký montér.

Nějaký montér .... ano, většinou přiběhne nějaký montér od UPC :D Většinou si totiž zákazníci volají na servis či cokoliv na telefon právě UPC - taky pěkná zlodějina ten telefon ... než Vám to vše tam odvykládá, odehraje ta muzika atd, tak je hned peněženka chudší. Proč nemají telefon s předvolbou 800 když jsou tak velká a bohatá firma? A email raději také žádný ... natož Online Chat poradna.
Proč by měl mít kabelový operátor nějakou bezplatnou linku? Má ji snad nějaký montér satelitů apod.?  :o Jinak u UPC můžeš volat na call centrum zdarma, pokud využíváš službu UPC telefon.
E-mail je úplně v pohodě, a že ti někdo neodpoví hned, je naprosto normální věc - když ti doma klekne pračka, tak ti taky nikdo nepřijede okamžitě, ale opravu si objednáš a čekáš. Nechápu proč u kabelovky vyžaduješ něco jiného...

A montér od UPC rozhodně nebastlí jakési rozbočovače - to může bastlit max. montér dělající přípojky, což je pracovník externí firmy a jeho pověření od UPC končí zásuvkou (zbytek je jeho kšeft mezi ním a zákazníkem).